Među 500 najvećih

Agrokor vodeća regionalna tvrtka, popeo se 4 mjesta

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Agrokor vodeća regionalna tvrtka, popeo se 4 mjesta
09.09.2015.
u 18:59
top kompanije Prihod od prodaje pao im je lani 1,8%, na 712 mlrd. eura
Pogledaj originalni članak

Od 2007., unatoč krizi, prihod 500 najvećih kompanija središnje Europe rastao je 122 mlrd. eura: sa 560 na 682 milijarde, a tvrtke iz Poljske, Mađarske i Slovačke drže polovicu tog iznosa. U top 500 plasirale su se i 22 hrvatske kompanije, među kojima je najviše rangiran Agrokor s 4,58 mlrd. eura prihoda od prodaje, pokazala je Deloitteova analiza najboljih kompanija regije koju su predstavili u suradnji s portalom Banka. Visoko su pozicionirani i Ina (39.) i HEP (97.), a najveći skok imala je Roglić grupa koja se s 249. mjesta popela na 195. U 2014. na 379. mjesto došao je i Adris kojeg 2013. nije bilo.

Dogodine u top 10

– Agrokorovo preuzimanje Mercatora osiguralo mu je visoku poziciju na listi. Budući da 2014. prikazuje djelomično konsolidirano poslovanje, na idućoj ljestvici dogodit će se znatan skok konsolidirane grupe koja će na godišnjoj razini generirati više od 7 mlrd. eura prihoda, što bi Agrokor svrstalo među prvih 10 tvrtki u središnjoj Europi – procijenio je Uroš Kalinić, viši menadžer u Deloitteovu odjelu za financijsko savjetovanje.

U financijskom sektoru prednjači Zagrebačka banka, 12. po imovini među bankama u regiji, dok je od osiguravatelja najbolje Croatia osiguranje, 19. po premiji. Lani je najboljih 500 tvrtki iz 18 zemalja regije imalo 1,8 posto lošiji rezultat nego 2013. kad su od prodaje uprihodile 712 mlrd. eura; čak je i najboljem na listi, poljskom PKN Orlenu, energetskom divu s više od 25 mlrd. eura prihoda, rezultat 5,5 posto lošiji zbog nižih cijena nafte. Komentirajući poziciju i pad prihoda dijela hrvatskih kompanija, Blaženka Knežević, profesorica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, referirala se na to da jedna trećina prihoda prosječnog hrvatskog kućanstva odlazi na zadovoljenje temeljnih životnih potreba, a u Austriji je taj udio 15 posto.

– Ne ostaje dovoljno za trošenje na drugo, potreban je rast plaća za daljnji oporavak. Rastu i potrebe za socijalnim samoposlugama, što je pokazatelj lošega stanja, a Hrvatska tu raste najviše u središnjoj Europi – upozorava B. Knežević.

Prilika za proizvođače

Zdravko Marić, izvršni direktor Agrokora, poručio je da integracija Agrokora i Mercatora stvara nove mogućnosti za proizvođače koji sada mogu računati na šire tržište, ako su, primjerice, dosad poslovali samo u Hrvatskoj i BiH, a takvu vrstu potencijala osigurat će i Orbicove akvizicije.

– Ovih dana pregovaramo o preuzimanju dvije tvrtke u Ukrajini. U roku od dvije godine imat ćemo oko 2 mlrd. eura prometa, dogodine samo u Poljskoj 700 mil. eura, a 10-ak posto bila bi roba iz Hrvatske – obećao je vlasnik Orbica Branko Roglić.

O potrebi dodatnih ulaganja kompanija u e-trgovinu i m-trgovinu govorila je Marina Tonžetić, partnerica u reviziji Deloittea, napominjući da će ove godine 65 posto svjetske populacije imati mobilne telefone.

>> 'Konzum je vodeći na svim tržištima na kojima posluje, sada se može oduprijeti i jačoj konkurenciji'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DU
Deleted user
09:27 10.09.2015.

Sve je to narod pozlatio!

BU
bugatti
22:19 09.09.2015.

Ovaj lik vise nikoga ne zanima - zato dajte nesto pametnije !

LA
LANA555
20:09 09.09.2015.

Bogatun .Ma bolje mi je da dalje ne komentiram