Srbijanski nacionalni avioprijevoznik Air Serbia, bivši JAT, od sutra ponovno počinje letjeti između Zagreba i Beograda nakon što su prije 23 godine obustavljeni letovi te aviokompanije između glavnih gradova Hrvatske i Srbije. Zrakoplovi Air Serbije povezivat će Beograd i Zagreb svakodnevno s dva leta, a cilj je te aviokompanije privući iz Hrvatske i putnike za Beograd i za ostale destinacije iz svoje mreže.
Podaci s web-stranica
Večernji list usporedio je cijene zrakoplovnih karata koje su navedene na službenim web-stranicama aviokompanija na primjeru šest destinacija koje nude Air Serbia, Croatia Airlines, Lufthansa i Air France na letovima iz Zagreba i to za Atenu, Moskvu, Bukurešt, Sofiju, Rim i Stockholm s datumom polaska 10. siječnja, a s povratkom 17. siječnja 2014. Prema tim kriterijima, Air Serbia nudi najniže cijene, za Atenu, primjerice, 203,13 eura, za Rim 171,41 euro, a za Moskvu 313,71 euro. Croatia Airlines najskuplja je u pet slučajeva, osim na letovima za Rim za koji najskuplje karte ima Lufthansa. Razlike su u cijenama poprilične pa se na letu do Atene može uštedjeti gotovo 160 eura letite li s Air Serbijom u odnosu na 360 eura koliko stoji karta Croatia Airlinesa. Na primjeru Moskve pak cijene koje nudi srbijanski avioprijevoznik gotovo su dvostruko, a u nekim slučajevima i više nego dvostruko niže od ostalih aviokompanija (313,71 u odnosu na čak 772,24 eura).
S obzirom na to da je Air Serbia od 12. prosinca 2014. do 24. ožujka 2015. uvela posebne cijene letova iz Zagreba za 14 destinacija, među kojima su Moskva, Bukurešt i Sofija, usporedili smo cijene karata i nakon tog perioda i to s datumom polaska 28. ožujka i s povratkom 4. travnja 2015. Prema tim kriterijima Air Serbia nudi najjeftinije karte za Moskvu, Atenu i Sofiju, a razlika u cijeni doseže i 200 eura. No, karte za Stockholm, Bukurešt i Rim prema tim su kriterijima najjeftinije u Air Franceu, a Croatia Airlines u tom je periodu jeftinija od Air Serbije samo na letovima za Stockholm – 280,81 u odnosu na 323,23 eura.
Iskrivljena slika
U Croatia Airlinesu kažu da od šest gradova za koje se su se uspoređivale cijene karata oni izravno lete samo u Rim. Napominju da putovanje s Air Serbijom na liniji Zagreb – Beograd – Rim traje gotovo deset sati.
Navode i da je prijevoz zrakoplovima CA dostupan po vrlo niskim cijenama u mnogim promotivnim akcijama i to u najpoznatija europska odredišta poput Frankfurta, Münchena, Züricha, Beča... te smatraju da zbog toga podaci iz naše cjenovne usporedbe mogu navesti čitatelje na pogrešan dojam i stvoriti iskrivljenu sliku u javnosti.
Croatia Airlines je slika i prilika naše promašene ekonomije gdje sposobni i poduzetni ljudi nemaju pristupa, a politički uhljebi svojom nesposobnošću i nekompetentnošću uništavaju sve čega se dotaknu i za to nikada ne odgovaraju već ih se spašava dotacijama iz proračuna tj. deranjem kože sa leđa poreznih obveznika koji se svakim danom smanjuju zbog takvih. Srbi su dobili novoga vlasnika, a to je Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i sada gledamo ono što se događa kada sposobni i kompetetni vode posao kako treba. Mi umjesto da učimo i slično primjenimo odmah stvar svodimo na to da nam četnici preotimaju putnike i da je to linija za četnike...totalno debilno(?!)