Air Serbia, nasljednica nekadašnjeg zračnog prijevoznika Jugoslavije i Srbije, Jat, od 1. kolovoza je u 49-postotnom vlasništvu tvrtke Etihad iz Abu Dhabija i već je naručila deset novih Air busovi zrakoplova A320 , koji će postati dio flote ove nove kompanije od 2018. do 2020. Kako javlja srpska državna televizija, cijena ovih modernih letjelica premašuje milijardu dolara, ali će ona ipak biti povoljnija jer su zrakoplovi za Air Serbia naručeni u sklopu veće narudžbe partnerske tvrtke Etihad. Nove letjelice će postupno zamijeniti sadašnje u Air Serbia pa će tako i Boeing 737 do 2020. ići u mirovinu.
Kako je najavio glavni direktor Air Serbia, Dane Kondić, Australac srpskog podrijetla, ova narudžba ispunjava cilj srpskog avio prijevoznika koji će obnavljanjem flote postati prva u regiji s najmodernijim zrakoplovima.
- Cilj nam je postati vodeća avio-kompanija u regiji. Da bi to postigli, investiramo i tvrtku i ljude i napredujemo vrlo brzo. Fokusirani smo na ono što mi moramo učiniti, a manje na ono što rade druge tvrtke – rekao je Kondić.
Savjetnik za gospodarstvo i financije u vladi Srbije, Siniša Mali kaže da je to izuzetna vijest za Air Serbia i za srpsku ekonomiju, jer su obično nositelji razvoja gospodarskih aktivnosti upravo zrakoplovne tvrtke. On drži kako će ovih deset letjelica doprinijeti da Air Serbia bude i profitabilnija i uspješnija i da privuče još više putnika i omogućit će srpskom prijevozniku letove prema većem broju odredišta.
Ova srpska zrakoplovna tvrtka poletjela je 26. listopada prvim letom zrakoplova Air busa A 319 koji nosi ime proslavljenog srpskog tenisača "Novak Djoković" iz beogradske zračne luke prema Abu Dhabiju i time je i službeno označen početak rada tvrtke s velikim ambicijama.
Uz 29 destinacija za ovu godinu, Air Serbia do kraja godine otvara linije, osim da Abu Dhabi, za Banja Luku, Ljubljanu, Bukurešt i Prag, od siječnja do travnja još sedam, a do lipnja 2014. uzastopnost i kapacitet letova će se udvostručiti uz letove do destinacija u 43 zemlje sa 73 000 mjesta za putnike na više od 670 letova tjedno, pišu mediji u Srbiji i najavljuju kako će šest novih zrakoplova biti predstavljeno u naredna dva mjeseca, a još četiri tijekom 2014.
a gdje je Croatia Airlines ? Nigdje. Sramota, odgovorne locirati, uhititi, sprovesti zna se na koju lokaciju.