MANJE ŠTETNIH PLINOVA

Airbus, Siemens i Rolls-Royce zajedno razvijaju tehnologiju hibridnih motora za zrakoplove

Foto: Thinkstock
Zrakoplov
Foto: Thinkstock
Motor zrakoplova
29.11.2017.
u 08:40
Kompanije planiraju pokusni let prototipa zrakoplova najkasnije u 2020. godini a komercijalna primjena predviđena je najkasnije 2030. godine.
Pogledaj originalni članak

Europski zrakoplovni koncern Airbus, britanski Rolls-Royce i njemački Siemens najavili su suradnju na razvoju tehnologije hibridnih motora za zrakoplove u sklopu inicijative za manje emisije štetnih plinova u zrakoplovstvu, pišu britanski mediji.

Prva faza programa E-Fan X predviđa ugradnju električnog motora uz tri motora na mlazni pogon u zrakoplov tipa BAe146, navodi BBC.

Svaki će partner u program uložiti desetke milijuna funti, priopćeno je novinarima u telekonferenciji.

Kompanije će razvijati hibridnu tehnologiju jer električni motori za zrakoplove trenutno nisu mogući, kazala je glasnogovornica u projektu.

Ograničavajući su faktori trenutno težina baterija na koju se nadovezuje težina opreme za hlađenje električnih motora, pojašnjava ona.

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Aeromiting AirVG u Zrakoplovnom tehničkom centru

"Hibridno-električni pogon po našoj je ocjeni optimalna tehnologija za budućnost avijacije", ističe tehnološki direktor Airbusa Paul Eremenko.

Rolls-Royce proizvest će agregat na platformi zrakoplova E-Fan X koji će koristiti mlazni pogon i proizvodit će energiju za električni motor. Eventualni višak energije iz generatora skladištit će se u baterijama u prednjem i stražnjem dijelu zrakoplova a koristit će se pri polijetanju i slijetanju.

Program E-Fan pokrenut je 2012. godine suradnjom Airbusa i Rolls-Roycea.

Kompanije planiraju pokusni let prototipa zrakoplova najkasnije u 2020. godini a komercijalna primjena predviđena je najkasnije 2030. godine.

Natjecanje u razvoju električnih motora za zrakoplove potaknula je Europska unija zahtjevom za smanjenjem zagađenja okoliša u zrakoplovstvu. U sklopu plana Flightpath 2050 Europska komisija želi da se emisije ugljičnog dioksida smanje za 60 posto, zagađenje dušikovim oksidima za 90 posto a zagađenje bukom za 75 posto.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar mama mia
mama mia
09:23 29.11.2017.

U Tom kontekstu mi je hibridni OK ali da neko vodi hibridni rat protiv Hrvatske ma dajte najte mislim da Plenky halucinira

MT
makan tahi
10:58 29.11.2017.

to šta oni pokušavaju već postoji na lokomotivama čak i kod nas-dizel elektrićna lokomotiva i nije napravljeno zbog ekologije nego jednostavnosti i izdržljivosti sustava-nema getribe sa 200 brzina. bolje bi im bilo da naprave vitlo/katapult koji bi avionima pomogao da ubrzaju i popnu do neke visine, time bi smanjili zagađenje pri zemlji i malim visinama, jer tada motori rade na najvećim snagama i potiscima pa samim time i troše najviše goriva u odnosu na ostale faze leta