Intervju

Anke den Ouden: Transformirajte svoje poslovanje ili ćete biti transformirani

Foto: Microsoft
Anke den Ouden
Foto: Microsoft
Anke den Ouden
02.05.2018.
u 13:06
Naš fokus u regiji CEE bio je i nastavit će biti usmjeren na naše partnere i kupce, rekla je Anke den Ouden.
Pogledaj originalni članak

S Anke den Ouden, direktoricom Microsofta za regiju Multi-Country Srednje i Istočne Europe, razgovarali smo o potencijalima digitalne transformacije u zemljama CEE regije te posebice o prilikama u Hrvatskoj

Što je trenutno u fokusu Microsofta u srednjoj i istočnoj Europi?

Naš fokus u regiji CEE bio je i nastavit će biti usmjeren na naše partnere i kupce. Surađujemo s našim partnerima kako bismo potaknuli digitalnu transformaciju te imali cjelovit utjecaj na takve promjene. Promatramo javni sektor i radimo s vladama kako bismo im pomogli digitalizirati i ponuditi bolje usluge građanima, a usko surađujemo i sa privatnim sektorom, bez obzira na to govorimo li o dobro uspostavljenim tvrtkama ili startupima koji su se tek pojavili na tržištu. Regija Srednje i Istočne Europe ima živopisni startup ekosustav i ponosimo se suradnjom s njime i podršci lokalnim gospodarstvima.

Možete li procijeniti napredak zemalja regije CEE u usvajanju novih tehnologija? Jeste li zadovoljni partnerima i tvrtkama u kontekstu digitalne transformacije?

Prema IDC-u, očekivanja su kako će svjetska potrošnja na tehnologijama digitalne transformacije (hardver, softver i usluge) u ovoj godini iznositi gotovo 1,3 bilijuna dolara, što je porast od 16,8% u odnosu na 1,1 bilijuna dolara potrošeno 2017. Regija Središnje i Istočne Europe jedno je od područja koje će ostvariti najbržu digitalnu transformaciju, sa (složenom) godišnjom stopom porasta od 22,1% u 2018. godini. To znači da regija CEE počinje napredovati po pitanju digitalne transformacije. Broj tvrtki koje su započele digitalnu transformaciju u Hrvatskoj još uvijek je mali, ali konstantno raste, a radimo i na uključivanju tvrtki i organizacija u ovaj proces. To će pomoći povećati konkurentnost Hrvatske kao i njen razvoj.

Kako javni sektor u zemljama za koje ste odgovorni koristi tehnologiju? Postoji li prostor za razvoj?

Gotovo sva tržišta u Microsoftovoj regiji Multi-Country Srednje i Istočne Europe suočavaju se s istim izazovima – kako pružiti učinkovitu digitalizaciju, učinkovite javne servise i učinkovito obrazovanje. Zemlje koje su se EU pridružile ranije napreduju brže, no ono što povezuje sva tržišta i u svakom pogledu je presudno, upravo je – tehnologija. Pravovremeno prihvaćanje tehnologije može napraviti razliku i kratkoročno i dugoročno. ICT sektor igra važnu ulogu u jačanju konkurentnosti, a u tom smislu, Microsoft se i dalje fokusira na digitalnu transformaciju koja se odvija velikom brzinom - smatramo da utječe na ukupnu konkurentnost zemlje više no ikad.

Kako ocjenjujete Hrvatsku kao zemlju koja koristi tehnologiju na pravi način u javnom ili u realnom sektoru?

U Hrvatskoj su uočljiva dva zanimljiva trenda: posljednjih nekoliko godina, softver i IT usluge postali su najbrže rastući dio hrvatskog izvoza. Druga je činjenica da Hrvatska bilježi značajan rast ICT stručnjaka u ukupnom udjelu zaposlenih u Hrvatskoj. Ove brojke pokazuju da se Hrvatska kreće u pravom smjeru kad je riječ o tehnologiji i njenoj uporabi. Također, moramo biti svjesni da je još puno posla pred nama. Kao jedna od najznačajnijih i najvećih tvrtki u domaćem ICT sektoru, Microsoft će nastaviti raditi s naglaskom na ubrzanju digitalne transformacije gospodarstva, javnog sektora i društva, a posebnom pažnju posvetit će potpori hrvatskim IT tvrtkama i implementacijom suvremenih partnerskih poslovnih rješenja utemeljenih na Microsoftovoj vrhunskoj platformi i uslugama. Nastavit ćemo biti aktivni sudionik na hrvatskom tržištu.

Foto: Microsoft
Anke den Ouden

Koja je vaša glavna poruka koju biste na poslali hrvatskim poduzetnicima, ali i vladi?

Postoji praznina u digitalnoj strategiji u poslovnom svijetu koji se može vidjeti i u Hrvatskoj. Prema istraživanju analitičkog servisa Harvard Business Reviewa, 80% poslovnih lidera smatra da će njihova industrija biti uzdmana digitalizacijom – a opet, gotovo polovica njih nema razvijen plan digitalizacije. Gotovo polovica njih smatra da će njihov poslovni model zastarjeti do 2020. godine - manje od dvije godine od sada. Kod digitalne transformacije ključno pitanje nije „ako“, već "kad", pa je moja glavna poruka hrvatskim poduzetnicima – transformirajte svoje poslovanje ili ćete biti transformirani. Djelujte brzo! Vlade trebaju tradicionalni pristup pružanja usluga građanima zamijeniti inovativnim rješenjima koja pokreće tehnologija. Usvajanje tehnologija kao što su rješenja u oblaku, Big Data, Internet stvari i društvene mreže daju čelnicima zemalja nove uvide o tome kako poboljšati vlastite servise, angažirati građane, osnažiti zaposlenike i ubrzati inovacije.

Većina vlada u ovoj regiji nalazi se u ranoj fazi digitalne zrelosti, no imaju priliku za korak naprijed. U Microsoftu nam je cilj pomoći digitalno transformirati tvrtke - od jednog korisnika do cjelokupnih javnih službi. Imamo nevjerojatne talente i veliku partnersku mrežu u regiji, što nam pomaže u poticanju inovacija i poboljšanju usluga za naše klijente – kako u regiji, tako i u Hrvatskoj.

Osobni podaci i njihova zaštita od posebne su važnosti za EU. Je li Microsoft spreman i kako vidite novu regulativu EU?

Svi znamo da će u svibnju 2018. stupiti na snagu Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) koja nameće nova pravila za tvrtke, vladine agencije, neprofitne organizacije i druge organizacije koje nude robu i usluge ljudima u Europskoj uniji ili prikupljaju i analiziraju podatke vezane za stanovnike EU. Microsoft ima veliku stručnost u zaštiti podataka, prvenstveno u privatnosti i poštivanju složenih propisa. Vjerujemo da je GDPR važan korak naprijed za pojašnjenje i omogućavanje individualnih prava na privatnost.

Ono što mi želimo jest pomoći organizacijama da se usredotoče na svoje osnovno poslovanje dok se učinkovito pripremaju za GDPR. Ovaj europski zakon o zaštiti privatnosti zahtijevat će velike promjene i potencijalno značajna ulaganja organizacija diljem svijeta, uključujući Microsoft i naše klijente.

Kad je u pitanju sigurnost, naši tehničari naporno rade na izgradnji sigurnog oblaka, koji može pomoći našim klijentima i partnerima da se bave takvim zahtjevima. U tom smjeru, imamo jedan od najopsežnijih kompleta kompatibilnih oblika oblaka. Naša predanost u aspektu privatnosti vidi se u našim aktivnostima. Microsoft je bio prvi pružatelj usluga u oblaku koji je implementirao stroge kontrole potrebne za dobivanje odobrenja za naše ugovorne klauzule koje uređuju prijenos podataka izvan Europske unije. Također, bili smo prvi pružatelj usluga u oblaku koji je ostvario usklađenost s važnim standardom zaštite privatnosti u oblaku, ISO 27018. Microsoft Azure ima 53 glavna certifikata i atesta - više od bilo kojeg drugog velikog javnog pružatelja usluga u oblaku.

No, moram naglasiti da, iako je Microsoft predan pomaganju tvrtkama i organizacijama da se uspješno pridržavaju GDPR-a, usklađenost je zajednička odgovornost. GDPR postavlja novi, viši stupanj prava privatnosti, sigurnosti i usklađenosti. Povjerenje je temeljna vrijednost svega što činimo, tako da Microsoft podržava usklađenost s GDPR i Microsoftovi proizvodi i usluge mogu pomoći svim tvrtkama i organizacijama u ostvarenju vlastite usklađenosti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.