Dinamika slovenske cestogradnje tumači se nedostatkom novca

Autocestom do Maribora od 2008. preko Ljubljane

Foto: import
Autocestom do Maribora od 2008. preko Ljubljane
27.03.2007.
u 14:27
Pogledaj originalni članak

Gradnju će najkraće autocestovne veze Zagreba s Mariborom, na transeuropskoj Pyhrnskoj autocesti Nürnberg  Graz  Maribor  Macelj  Zagreb, Slovenija na svom teritoriju nastaviti i ove godine ali će u promet pustiti jedan kilometar autoceste, a na cijeloj se trasi promet od Maribora da granice s Hrvatskom može očekivati oko 2013. godine.

Takva se dinamika slovenske cestogradnje prema Hrvatskoj u Ljubljani tumači nedostatkom novca i zanimanja domaćih i inozemnih investitora pa se gotovo ništa ne događa ni na slovenskom dijelu Osimske autoceste Rijeka  Trst.

Prednost je ovogodišnje cestogradnje dobilo šezdesetak kilometara dionica na autocesti Maribor  slovensko-mađarska granica u sklopu 5. transeuropskog koridora Barcelona  Milano  Trst  Ljubljana  Marbor  Budimpešta  Kijev i dvadesetak kilometara slovenskog dijela Pyhrnske autoceste na relaciji Maribor  Draženci.

Slovenska je vlada već potvrdila ovogodišnji plan cestogradnje i dodatno promijenila način njezina financiranja. Iz državnog će proračuna za cestogradnju ove godine biti izdvojeno samo 13 milijuna eura, a Društvo će za autoceste (DARS) trebati osigurati 510 milijuna eura. U posljednjih se pet godina omjer sredstava koje za cestogradnju daje država i sredstava koja dugoročnim zaduživanjem pribavi DARS s tadašnjih 1:1 promijenio u 1:38.

Ekonomski analitičar ljubljanskog Ekonomskog instituta Pravnog fakulteta Žan Oplotnik takvo prenošenje odgovornosti za gradnju autocesta s države na DARS drži problematičnim jer ruši konstrukciju postavljenu Nacionalnim programom gradnje autocesta.

Planom je predviđeno da se program završi 2013. godine, krediti plate do 2030., a već poslije 2010. godine na autocestama bi se ostvarivao prinos od četiri do pet posto.

Pogledajte na vecernji.hr