Automobilska industrija u Hrvatskoj lani je pala između 40 i 70 posto, a bez posla je ostalo 10 do 15 posto radnika, kazao je jučer u Zagrebu Branko Mihalić prilikom predstavljanja udruge Autocluster Croatia. Udruga okuplja većinu domaćih tvrtki djelatnih u razvoju i proizvodnji dijelova i sklopova za globalnu automobilsku industriju te uključuje 40 tvrtki i institucija koje zapošljavaju više od 4.000 radnika i ostvaruju dvije milijarde kuna prihoda, od čegaviše od 90 posto čini izvoz na zapadnoeuropsko tržište. U klasteru su sigurni da se neće ponoviti katastrofalna 2009. godina i u budućnost gledaju s puno optimizma.
- Autoindustrija u RH je zanemarena i potcijenjena, ali budućnost će nam donijeti puno lijepih vijesti - kazao je Mihalić, direktor AC Croatia.
Lideri i osnivači klastera dolaze iz najvećih tvrtki iz sektora: Almos, Lipik glas, Munja, Selk..., a svoj optimizam temelje i na prvom hrvatskom električnom automobilu kojega razvija Dok-Ing.
- Očekujemo da neki članovi klastera budu naši dobavljači. Osim guma gotovo svi dijelovi se mogu proizvoditi u Hrvatskoj. Upravo radimo studiju o pokretanju proizvodnje 1000 električnih automobila godišnje kazao je direktor Dok-Ing-a Vjekoslav Majetić. I Munja vidi svoju priliku u prvom hrvatskom automobilu.
- Već 3-4 godine razmišljamo o novoj tehnologiji i obilazimo sve proizvođače baterija za električne automobile. Do sada nitko nije napravio bateriju koja može trajati više od 120 kilometara bez punjenja. Budućnost je u proizvodnji takvih baterija i tko se tu najbolje snađe bit će jak kao Coca-Cola - kazao je direktor Munje Ivan Miloloža.
\"Do sada nitko nije napravio bateriju koja može trajati više od 120 kilometara bez punjenja\" To nije istina. Ima ih koji mogu i dvostruko, jedino što ne znam misli li na male automobile poput xd-a ili one uobičajene veličine. Inače, puno sreće konzorciju, nadam se da će suradnja dovesti do konačne realizacije hrvatskog automobila.