CLEMENS JOOS i JOSEF FORER Novi ko-brand želi vratiti izgubljene pozicije

BenQ kreće u ponovno osvajanje hrvatskog tržišta

Foto: import
BenQ kreće u ponovno osvajanje hrvatskog tržišta
06.06.2006.
u 19:00
Pogledaj originalni članak

Siemens je posljednjih godina počeo gubiti utrku. Njihovi mobiteli, nekad u samom vrhu, počeli su zaostajati za najmoćnijim konkurentima. Što je najvažnije, nisu ih mogli proizvesti po konkurentnoj cijeni, troškovi su se gomilali, tako da nitko nije bio previše iznenađen kad je njemački telekomunikacijski, prometni i elektroenergetski div svoju proizvodnju mobitela prodao dalekoistočnom BenQ-u.
 
Samo koji mjesec kasnije, novi ko-brand BenQ-Siemens na GSM sajmu u Barceloni bio je prvi koji je predstavio HSDPA mobitel najnovije generacije. U srijedu se po prvi put službeno predstavljaju u Hrvatskoj, a mi smo prije nekoliko dana u Beču razgovarali sa čelnicima tvrtke, predsjednikom uprave Clemensom Joosom i potpredsjednikom za istočnu Europu, Afriku i Bliski istok, Josefom Forerom.

VL: Jesu li ta 3 do 4 vrhunska proizvoda dovoljna da se vrate izgubljene pozicije?
JOOS: Zapravo, kako sada stvari stoje, mi pokušavamo pojednostavniti našu lepezu proizvoda - mi ih zapravo imamo previše, no, priznajem, ne uvijek nužno onih pravih.

VL: Na kakve se proizvode namjeravate usmjeriti? Što, npr. mislite o trendu utrpavanja sve više megapiksela u fotoaparate u mobitelima?
JOOS: Vjerujem da će multimedijalne mogućnosti biti ključ, vidimo isto i veliki trend u navigaciji - to se također lijepo razvija. Što se tiče osjetljivosti kamera, to ima granice u smislu korisnosti. Uvijek će biti ljudi koji žele što više piksela, sve što se marketinški dobro prodaje. Ali ako pogledate normalne korisnike, oni gledaji na to što proizvod može za njih učiniti, gledaju na kombinaciju određenih mogućnosti, više nego na visoko specificirane određene mogućnosti. Što se nas tiče, ključ su proizvodi koji se mogu razlikovati od drugih upravo u smislu dodatne vrijednosti.

VL: Što je s trendom modnih mobitela, prije svega za žene?
JOOS: Da, imamo suradnju s vrlo dobrim modnim brandom, s Escadom. Ponudili smo, na primjer, zlatno izdanje mobitela, koji dolazi s torbicom. Da, bavit ćemo se time i mislim da će toga biti sve više.

VL: A što je s suprotnom kategorijom, superjeftinim modelima s osnovnim funkcijama kakve najavljuju Motorola i drugi?
JOOS: U ovom trenutku ne razmišljamo o takvoj proizvodnji. Jednostavno, ne možemo se natjecati s onima koji imaju pet puta veću proizvodnju od naše.

VL: A gdje će se vaši mobiteli proizvoditi, sad kad ste u dalekoistočnom vlasništvu?
JOOS: Tvornice u Njemačkoj ostaju. Nema nikakvog razloga za selidbu, jer troškovi to ne opravdavaju. Kao prvo, nama je jasno da je temelj našeg biznisa u zapadnoj i istočnoj Europi, tu imamo najjaču poziciju, tu se želimo oporaviti što brže možemo.
Potpuno je jasno da naš rast treba doći odavde. Mislim da smo za to potpuno spremni. To je ono što radite kad se želite konsolidirati - konsolidirate se najbliže srcu što možete!

VL: Trećinom vaše globalne prodaje upravljat će se upravo iz ureda u Beču. Jedna od 43 zemlje je i Hrvatska.
FORER: U smislu profita, doprinose nam i manje regije. Hrvatska je također bila jedna od naših omiljenih zemalja u smislu udjela na tržištu!

VL: Nije ni čudno! Pet godina zaredom Siemens je po prodaji mobitela u Hrvatskoj bio nedodirljiv. No, na vašu žalost, to je prošlost. Udjele su vam podijelili Nokia i Sony Ericsson. Možete li ponoviti uspjeh. Vjerujete li doista da je to realno?
JOOS: Naravno! (smijeh)
FORER: Zašto ne? Jer, što je važno za posao?
Prvo, to su ljudi, koji su već tu. Drugo je proizvod, a nikada dosad nismo imali portfolio kakav imamo danas. Istina, malo će potrajati, ali imamo vrlo dobar kontakt s operatorima, distribucijski kanal je tu, tako da  vjerujem u to!

Pogledajte na vecernji.hr