Gordana Tomičić

Bilo je kritika, 
ali dizanje cijena 
nam se isplatilo

Bilo je kritika, 
ali dizanje cijena 
nam se isplatilo
21.08.2014.
u 16:10
Rasli i u srpnju: Unatoč cijenama i do 800 eura za noć, Sunčani Hvar zabilježio osam posto više noćenja
Pogledaj originalni članak

Hvar ima imidž koji se može poželjeti; priroda prekrasna, obožavaju ga slavni, dolaze bogati... Je li sve baš tako sjajno razgovaramo s predsjednicom uprave Sunčanog Hvara Gordanom Tomičić u prvom intervjuu otkako je početkom 2013. preuzela ovu poznatu hotelsku kuću.

Hvaru naizgled ide, samo u srpnju bilo je 10% više gostiju. Uglavnom, međutim, mlađarije s naprtnjačama. Je li to najbolje što elitno ljetovalište može?

– Ekskluzivan segment gostiju nigdje nije masovan, ali podiže renome destinacije, a time i interes drugih tržišnih skupina. Backpacking je u svijetu prepoznat i ne implicira nužno lošu ili nepoželjnu klijentelu.

Kakva je sezona za Sunčani Hvar?

– Bilježimo veći rast i od regionalnog i od nacionalnog prosjeka. Kada dodate činjenicu da ostvarujemo visoku prodajnu cijenu, iznad prosjeka nacionalnog hotelskog sektora, te rast dolazaka s ključnih prekooceanskih tržišta i skandinavskih zemalja, neosporno je da su naši gosti više platežne moći, odnosno oni na koje ciljamo već godinama. O kvaliteti gostiju govori i rekordan rast prihoda odjela hrane i pića, ali i usluga kao što su privatni transferi, wellness paketi, izleti...

Dokle se došlo s restrukturiranjem Društva?

– Uvjet za cjelovito restrukturiranje je financijska konsolidacija kao završna i najzahtjevnija faza koja je jedna od temeljnih pretpostavki za daljnji rast i razvoj. Inicijalni plan je bio da se financijsko restrukturiranje provede dogovorom većinskih vlasnika koji su uz banke bili i najveći vjerovnici Društva. S tim je ciljem između RH i većinskog vlasnika lani u ljeto sklopljen sporazum o razumijevanju. Nažalost, nije proveden te se kao jedini mogući scenarij nametnulo otvaranje postupka predstečajne nagodbe. Negativne utjecaje predstečajne nagodbe na poslovanje uspješno smo amortizirali. Predstoji nam još dogovor vjerovnika u predstečajnoj nagodbi te odgovor države na naš prijedlog financijskog restrukturiranja koji nažalost do danas nismo primili. Želimo vjerovati da neriješena otvorena pitanja između dva dioničara, Orca i RH, neće biti prepreka uspješnom završetku predstečaja Sunčanog Hvara.

Koliko je Orco uložio u Sunčani Hvar i kakav scenarij vlasnici priželjkuju?

– Vizija većinskog vlasnika, Orca, od ulaska u Sunčani Hvar temeljena je na repozicioniranju kompanije, što je uključivalo podizanje kvalitete hotelske ponude i primjenu visokih internacionalnih standarda uz dramatičan rast cijena koji je bio meta kritika nacionalnih medija i kontroverzi lokalne sredine. Sve to, uz značajna marketinška ulaganja, dovelo je do zaokreta u pozicioniranju destinacije, te danas Hvar u cjelini ostvaruje visoke prosječne cijene smještaja, ali i ugostiteljske ponude, te je druga destinacija u Hrvatskoj po broju pretraga na internetskim tražilicama. Uvjereni smo da će Društvo, nakon uspješnog završetka postupka predstečajne nagodbe, ostvariti preduvjete za sljedeći nužan investicijski ciklus. Ovakav rasplet događaja bitan je i za grad Hvar, budući da je Sunčani Hvar ključan nosilac hotelske ponude otoka.

Kako je biti čelnica uprave u Istri, kako u Dalmaciji?

– Imala sam zadovoljstvo upravljati umaškim Istraturistom u vrijeme intenzivnog investicijskog razdoblja i podizanja kvalitete, dok je moja uloga u Sunčanom Hvaru osigurati pretpostavke održivog poslovanja i budućeg rasta. Sunčani Hvar pokazao se kao veliki izazov, ali s golemim neiskorištenim potencijalima. Hvar je zahtjevniji zbog ograničenja koja nosi otok, ali i vrelo nepresušnih poslovnih ideja s obzirom na široki dijapazon profila gostiju i njihovih očekivanja – od gostiju visoke platežne moći do backpackera.

Je li se nešto promijenilo s novim gradonačelnikom?

– Duboka povezanost Sunčanog Hvara i stanovništva u turističkoj ponudi te njihova međuovisnost dugo godina je stvarana i temelj je sadašnjeg položaja Hvara kao turističke destinacije te seže mnogo dublje od političkih ambicija pojedinaca na vodećim pozicijama. Bez obzira na pripadnost bilo kojoj političkoj opciji, vodeći ljudi Grada moraju preuzeti odgovornost i biti nositelji suradnje i sinergije svih interesnih skupina uključenih u destinacijsku ponudu. Ovo je zapravo pitanje funkcioniranja destinacijskog menadžmenta, koji na Hvaru prolazi tranzicijsku fazu. Neriješena imovinskopravna pitanja između Grada Hvara i Sunčanog Hvara još uvijek su točka prijepora, koja ne bi trebala biti prepreka suradnji nužnoj na projektima za razvoj destinacije, a koja često izostaje. Sunčani Hvar nosi 85 posto hotelskog smještaja grada i njegova je pozicija ključnog steakeholdera neupitna.

Riva, Adriana, Amfora... su za goste dubljeg džepa, je li Hvar danas destinacija koja ih može privući?  

– Svakako, što naši rezultati i dokazuju. Gosti visoke platežne moći prepoznaju i kulturnu i povijesnu vrijednost Hvara, jedinstven arhipelag i klimu, te isto tako zahtijevaju i autentičan doživljaj hvarske gastronomije i stila života.

S jedne strane luksuz, a plaže još nemaju tuševe.

– Posebnost Hvara je razvedenost obale koja je neprekidan niz malih uvala pogodnih za kupanje, no jedinstveni arhipelag Paklenih otoka s netaknutom prirodom i minimalnom urbanizacijom magnet je za najzahtjevniju klijentelu. Postoje i plaže za one koji imaju drukčije afinitete. Od unikatnog Bonja, do plaža s dnevnom zabavom, koje konceptom prate svjetske brendove i često su motiv dolaska.

Zadovoljavaju li elitu pizza, asia food, steak house i fast food na središnjem trgu? Nije li to mjesto za nešto autentičnije?

– Hvar se sa stotinjak restorana može pohvaliti širokom gastroponudom koja je u skladu s najširom potražnjom i ne odstupa značajnije od drugih razvijenih turističkih destinacija.

Mnogi misle da priredbe poput Ultre nisu za Hvar.

– Rasprodan hotel Amfora po cijenama od 450-800 eura za smještaj i ulaznicu te pozitivne reakcije gostiju govore da je projekt prepoznat i opravdan. Ovakav oblik ponude odgovara našoj značajnoj tržišnoj niši koju čine gosti u dobi od 25 do 35 godina, viših primanja, urbanog stila života i drukčijih turističkih očekivanja, a marketinški potencijal događanja u promociji destinacije je neupitan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.