Brođanka Anica Mikulić prije 23 godine u šupi je otvorila obrt za proizvodnju čarapa “Judita”. U kupnju strojeva i modernizaciju tijekom godina uložila je više od tri milijuna kuna, ali investicija se isplatila pa danas ima pravu malu tvornicu. Strojeve i sirovinu nabavlja u Italiji i Sloveniji, a kvalitetu njihova prediva prepoznali su kupci koji im se stalno vraćaju.
– Ispočetka sam kod kuće sama radila za šivaćim strojem. Poslije su mi pomagala i djeca, ali svejedno nismo mogli proizvesti onoliko koliko smo mogli prodati. Proizvodnja se sve više širila i pokazala se potreba za automatizacijom. Samo prvi stroj stajao nas je gotovo 40.000 kuna, a kupili smo ga zahvaljujući pozajmici muževe sestre – kaže Anica Mikulić, koju je Ministarstvo poduzetništva i obrta prije tri godine proglasilo najboljom mikropoduzetnicom u Hrvatskoj.
Kredit HBOR-a
Zahvaljujući kreditu HBOR-a, poslovanje je 2005. preselila u novi pogon. U “Juditi” proizvode sve vrste ženskih, muških i dječjih čarapa, koje distribuiraju širom Hrvatske u veleprodaji te manjim dijelom u maloprodaji. Kupnja skupih strojeva, koje im je dijelom sufinancirala i država, bila je nužnost. U protivnom bi morali zaposliti velik broj radnika koje ne bi mogli ukalkulirati u proizvodnju, a za vlasnicu je redovita isplata plaća svetinja. Ljeti, kada je manje posla, skuplja doslovno svaku kunu kako bi ih isplatila na vrijeme i time nagradila za vjernost i predan odnos. Mjesečno proizvedu oko 16.000 pari čarapa, iako su kapaciteti puno veći. Naime, teret krize u tekstilnoj industriji nije zaobišao ni ovu tvrtku, koju opterećuju i visoki izdaci za struju i plin. Ljudi se u recesiji i neimaštini odriču i najnužnijeg, čak i čarapa.
Računaju na kvalitetu
U tvrtki sada radi pet radnica. Prije ih je bilo više, ali prekobrojne su, nasreću, otišle u mirovinu pa nitko nije ostao nezbrinut.
– Čarapa nije kruh pa da svaki dan mora biti na stolu. Naše proizvode uglavnom kupuje srednji sloj, koji je možda i najviše pogođen krizom. Mi nastojimo osigurati što bolju kvalitetu za što nižu cijenu, ali kupnja se danas svodi na ono uistinu najnužnije. Ipak, nadamo se kako će s izlaskom iz krize proizvodnja opet krenuti uzlaznom putanjom – vjeruje brodska poduzetnica.
Iako kupuju manje nego prije, stalni su im kupci ipak ostali vjerni. U suprotnom, tvrtka ne bi ni opstala na tržištu. Ima ljudi koji žive drugim dijelovima Hrvatske i Europe, ali kada se vrate u Brod, kaže, obvezno navrate u “Juditu” kupiti čarape jer je ista kvaliteta u inozemstvu puno skuplja. To je i glavni razlog na kojemu vlasnica temelji svoj optimizam za budućnost.
Lijepo je ovako nesto procitat ,zena je poduzetnica u pravom smislu te rijeci a ne ko oni nasi tajkuncici iliti kunolovci .zena misli i na svoje radnike do kojih joj je stalo ,lijep primjer poduzetnistva bravo takve ljude treba poticata ne one raspikuce kaj su bez lipe iz svog đepa unistili neunistivo i jos se nazivaju poduzetnicima