Kontinuiran porast

Čak 61 % Hrvata oglase doživljava informativnima i pozitivnima

Foto: Mirna Ptiček
Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e)
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa
17.09.2019.
u 13:45
Istraživanje stavova hrvatske javnosti ukazalo je na kontinuiran rast pozitivne percepcije oglašavanja i komunikacijske industrije, a iz Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e) ističu i pozitivan utjecaj industrije na javnost i gospodarstvo.
Pogledaj originalni članak

Prosječan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovu odabiru. Rezultati su to istraživanja koje je među reprezentativnim uzorkom hrvatske javnosti u kolovozu 2019. provela renomirana agencija za istraživanje tržišta Ipsos s ciljem razumijevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja te stavova o oglašavanju.

Oko 60 % ispitanika smatra da znaju što točno rade djelatnici u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocijenjen je pozitivno – iako polovica ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57 % preporučilo bi ga drugima. Glavnim se aktivnostima djelatnika komunikacijske industrije smatraju zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga.

Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa

Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e: „Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje provodimo s ciljem unapređivanja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo izrazito ponosni – prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabilježeno je povećanje prihoda od pružanja usluga na inozemnom tržištu za 97 %, čime kao struka doprinosimo domaćem gospodarstvu.“

Foto: HURA i Ipsos
Istraživanje HURA-e i Ipsosa

Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvijek prisutan, primjetan je trend pada takvog stava – 36 % ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61 % doživljava pozitivnima i korisnima, što je 6 % više u odnosu na 2013. godinu. Tijekom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne.

Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenicima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenicima omogućava da se profesionalno razvijaju, no istovremeno je – pokazalo je istraživanje – riječ o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti.

Cijelo istraživanje HURA-e i Ipsosa dostupno je OVDJE.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

PA
pavlemarkovic
16:52 17.09.2019.

Kome pričate gluposti?

GM
gmižić
07:23 18.09.2019.

Čak 61 % Hrvata oglase doživljava informativnima i pozitivnima... to je ona polovina koja je pristala na status ovce.