Ulaskom na tržište regije francuski trgovački lanac Carrefour, osim jačanja konkurencije, dovesti će do okrupnjavanja tržišta i donijeti nove standarde u odnosu prema kupcima i dobavljačima, te u područjima marketinga i logistike, smatraju analitičari. Stručnjaci za trgovinu ocjenjuju da će se pozitivni efekti ulaska Carrefoura mjeriti po tome hoće li ispuniti obećanje o 95-postonom udjelu domaćih proizvoda na svojim policama, prenosi portal SEEbiz.eu.
Ivica Krešić, direktor u Odjelu za financijsko savjetovanje konzultantske kuće Deloitte Zagreb, kaže da će promjene na tržištu maloprodaje ulaskom Carrefoura biti značajne. Kompanija će najvjerojatnije donijeti i najbolje svjetske standarde u područjima marketinga, logistike, odnosa prema kupcima i dobavljačima, smatra Krešić. Tvrdi kako će Francuzi ubrzati okrupnjavanje tržišta u sektoru trgovine, ali ne vjeruje da će to mobilizirati tri najveća regionalna igrača - slovenski Mercator, Todorićev Konzum i Miškovićevu Deltu na povezivanje.
- Izglednije je okrupnjavanje kroz stvaranje nekoliko povezanih grupacija oko ova tri trgovačka lanca, te još oko nekih talijanskih, austrijskih i njemačkih lanaca. Primjer za to je nedavno preuzimanje Getroa od strane Mercatora. U svakom slučaju, prostora za dalju konsolidaciju ima i nema većih izgleda za dugoročni opstanak malih trgovaca ako se bar djelomično ne udruže u interesne grupacije s većim trgovcima u pogledu nabave i distribucije - naglašava Krešić, prema kojemu će se u svakoj od zemalja bivše države profilirati od pet do sedam većih maloprodajnih grupacija koje će voditi glavnu riječ i koje će zasigurno imati regionalnu, a ne samo nacionalnu prisutnost.
Ulazak Carrefoura na regionalno tržište također će promijeniti i odnose trgovaca prema distributerima i proizvođačima, prenosi SEEbiz.eu.
Kao i uvijek, analitičari Deloitte i SEEbiz su pogodili do jaja. Nevjerojatna sinergija internacionalnih i lokalnih iskustava u industriji pogodila je da Marinopoulos koji btw drži Marks & Spencer u miloj nam domovini, temeljem ugovora u drugim zemljama sondira teren za Carrefour. Treba za konzultantke usluge malo press-clippinga napraviti. Pitam Deloitte da li su ekipici javili kako Todo drži za jaja raznorazne nevažne vlade u RH? Ili samo puštaju isti pauverpoint koji su puštali Leclercu? Banda nekompetentna. Jedino gore od stranog retailera je njegov konzultant iz ciljane zemlje.