Olaf Koch

Čelnik Metro Grupe: HoReCa i lokalna ponuda prioritet

Foto: Rolf Vennenbernd/dpa/DPA/PIXSELL
Metro Group,Olaf Koch
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
Cromaris
09.05.2015.
u 16:49
Pazi se na održiv ulov pa brancini iz Cromarisa idu u 7 zemalja
Pogledaj originalni članak

Hrvatsko tržište ima velik potencijal rasta i ne isključujemo otvaranje novih trgovina. No u prvom redu koncentrirani smo na to što će se uz jaki turistički i gastronomski potencijal u Hrvatskoj događati 2020., tako da ćemo na vašoj obali jačati ponudu u HoReCa industriji (hoteli, restorani, catering), a u unutrašnjosti u trgovini - kaže Olaf Koch, predsjednik uprave Metro Grupe i Metro Cash&Carryja.

Ulaganja od 2 mlrd. eura

Koch, koji je prije tri godine preuzeo globalno vodstvo Metroa, s konferencije za novinare u Berlinu poručio je kako ne samo da je ta njemačka kompanija ponovno zdrava, nego ide i na novi nivo fokusirajući se na osnovni "cash&carry" biznis te potrošačku elektroniku Media Saturna, koja u RH, na žalost, nije u planu. Mišljenje kako je koncept hipermarketa u "retailu" mrtav, u Metrou su pobili modernizacijom kompanije, preraspodjelom prodajnih linija i pokretanjem novih maloprodajnih kanala i formata, s naglaskom na inovacije, HoReCa i start-upove malih i srednjih poduzetnika, online prodaju i dostavu.

Četvrti trgovac u Europi od široke je ponude proizvoda evoluirao tako do kompletnih rješenja u poslovanju svojih kupaca, što se već vidi po rastu prodaje Metro Grupe u zadnjem poslovnom polugodištu (od 1. listopada do 31. ožujka) za 2,8%, te rastu prodaje Metro C&C-a za 1,1%, sedmi kvartal za redom, dok godišnja ulaganja do 2020. planiraju s 1,2 dići na 2 mlrd. eura, a profitnu maržu s 2,7 na 3,5%.

- Kupci su ti koji određuju naš uspjeh, a ne brend. A ako su oni uspješni - i mi smo - objašnjava Koch. Dodaje kako se vrijednost kompanije kreira na lokalnoj razini, s lokalnim kupcima i lokalnim tržištima, pa i nova organizacijska struktura u 26 Metro zemalja podrazumijeva veće lokalne ovlasti i odgovornosti.

Domaće je "in"

S većom digitalizacijom poslovanja menadžeri za odnose s kupcima na svojim tabletima odmah vide koji je "srebrni" ili "zlatni" kupac (koji godišnje u Metrou troši najmanje 42, odnosno 60 tisuća eura) ovoga trena ušao u dućan, što i koliko često kupuje te što bi mu se još moglo ponuditi. Kupci su ti koji kreiraju asortiman, pogotovo u HoReCa. Chef kuhinje, primjerice, u Metrou mora naći sve, od radnih cipela i odjeće do pećnica, noževa i ostale vrhunske profesionalne opreme koja mu treba. Takvi su chefovi osviješteni i žele kupovati lokalno, pa je Metro sve orijentiraniji na domaće dobavljače mesa, mlijeka, voća, povrća... u krugu 30-ak kilometara, u Njemačkoj oko 800 njih.

Kod ribe "pali" koncept malog broda, koji je najviše dva dana na moru i pazi na održiv ulov, u što su se jako dobro uklopili i brancin i orada iz zadarskog Cromarisa. Grčki i tuniški bili su nešto jeftiniji. No hrvatski su kvalitetniji, kažu u Metrou, pa je Cromaris danas putem njihove mreže poznat u 7 zemalja, čak i u Njemačkoj i Francuskoj. Plenković, Cattunar, Skaramuča i Krauthaker za Metro razvijaju i zajedničku robnu marku čime im se, kao i 40-ak drugih hrvatskih dobavljača, povećava mogućnost za izlazak na inotržišta. U HoReCa sektoru u RH broj kupaca je s 33 rastao na 38%, a s otvaranjem Istre, gdje Metro, neslužbeno doznajemo, kupuje zemljište, a u Splitu gotov objekat, potencijala za rast biti će još više.

>>Blagi rast polugodišnjih prihoda Metroa

>>Metro Cash & Carry Hrvatska lansirao prvi internet portal za pizzerije

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.