Iako je zbog pandemije COVID-19 došlo do promjena i privremenih redukcija nekih ruta, Ryanair je gotovo potpuno ispunio svoja očekivanja od prošlogodišnjeg otvaranja Zagreba kao svoje nove destinacije i baze. To je za Poslovni dnevnik potvrdio David O'Brien, koji je u grupi Ryanair glavni izvršni direktor (CEO) za Laudu i Malta Air – upravo zrakoplove pod tim brendom Ryanair je i stacionirao u Zagrebu.
– Zagreb je metropola od milijun stanovnika sa svojom okolicom, a još toliko ljudi mu gravitira te na temelju našeg bogatog iskustva mogu sa sigurnošću reći da je brojka od planiranih 3,5 milijuna putnika godišnje sasvim konzervativna procjena stanja. Vjerojatno će u sljedećem razdoblju to i dodatno rasti – pojasnio je O'Brien koji je jučer došao u posjet Zagrebu te najavio nove linije i tri bazirana zrakoplova. Dodaje da im je hrvatski glavni grad već dugo bio u fokusu te da je sretan što su napokon uspjeli ovdje otvoriti, ne samo rutu nego i bazu.
Kvalitetnije i jeftinije
– Zagreb smo dugo promatrali kao Lufthansino dvorište jer je činjenica, iako postoje i drugi prijevoznici, da zapravo morate koristiti Lufthansu i njezine partnere da bi išli bilo gdje u Europi. Ryanair to želi promijeniti i biti kvalitetna konkurencija koja će Hrvatima i putnicima koji dolaze u Zagreb dati puno kvalitetniju i jeftiniju uslugu – navodi O'Brien.
Podsjeća da je Ryanair u Hrvatsku došao na velika vrata i da trenutačno ima za ovu godinu šest ruta prema našoj zemlji – Zagreb, Zadar, Rijeka, Pula, Split, Dubrovnik, od čega u Zagrebu i Zadru ima i baze na kojima drži tri zrakoplova.
– Otvorili smo više od 80 ruta iz Hrvatske i otvorili 180 izravnih radnih mjesta. Radi se o ukupnoj investiciji od 600 milijuna dolara Ryanaira u Hrvatsku, a sve to bez i jednog eura ikakvih državnih subvencija Vlade, a za razliku od 12 milijuna eura koliko godišnje dobiva Croatia Airlines – pojašnjava CEO Ryanaira. Dodaje da se Zagreb kao zrakoplovna destinacija razlikuje od pet ostalih u Hrvatskoj jer se radi o glavnom gradu, a što je model koji za zračne prijevoznike znači da ima cjelogodišnji interes za putovanja, a isto tako i da se radi o kratkim putovanjima od nekoliko dana.
Za bazu u Zagrebu ističe da se radi o investiciji od 300 milijuna dolara, s obzirom na to da su ili će bazirati tri zrakoplova od kojih je svaki vrijedan oko 100 milijuna dolara. Za ljetni red letenja iz Zagreba najavljuje 27 ruta, što je 13 više nego prošle godine, koje će Zagreb povezati s 18 zemalja Europe na više od 70 letova tjedno.
– Poslujemo tijekom čitave pandemije COVID-19 i popunjenost zrakoplova nam je solidna, više od 85 posto. No, pojava omikron-soja virusa izazvala je određene poremećaje – Francuska i Njemačka zabranile su dolazak iz Ujedinjenog Kraljevstva, Maroko je zabranio dolazak iz brojnih europskih zemalja, a i mnoge druge zemlje Europe uvele su vlastite restriktivne mjere za putovanja. Zbog toga smo morali privremeno smanjiti broj letova za 30-ak posto, a na tome tragu su i redukcije letova vezanih uz Zagreb, no već od ožujka očekujemo oporavak i da bi u ovogodišnjem ljetu trebali dostići 100 milijuna putnika – najavio je David O'Brien.
Ekološki zrakoplovi
Kao veliku prednost Ryanaira u odnosu na druge operatere u Europi, a što im je u konačnici donijelo i titulu lidera po broju prevezenih putnika – 152 milijuna u 2019., ističe kvalitetne, nove i ekološke zrakoplove, prije svega Boeing 737 Gamechanger (koji ispuštaju 40% manje emisije buke, 16% manje emisije goriva, a imaju 4% više dostupnih sjedišta) te cjenovnu politiku.
Kao primjer David O'Brien navodi da je prosječna cijena zrakoplovne karte u Ryanairu 37 eura, a prosjek kod konkurencije 136 eura ili čak 263% više.