DIREKTOR ZA HRVATSKU:

'Uber nije tu da ikome uzme posao. Nakon našeg dolaska taksisti imaju više posla i veći promet'

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
uber
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Direktor Ubera za Hrvatsku i regiju nudi argumente protiv tvrdnji Ministarstva da su i oni taksi
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Direktor Ubera za Hrvatsku i regiju nudi argumente protiv tvrdnji Ministarstva da su i oni taksi
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Direktor Ubera za Hrvatsku i regiju nudi argumente protiv tvrdnji Ministarstva da su i oni taksi
27.12.2016.
u 16:15
"Naši vozači opslužuju oko 100 tisuća korisnika i vrlo su zadovoljni prometom. Državi predlažemo da propiše uvjete koje moraju zadovoljavati"
Pogledaj originalni članak

Otkako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture rad Ubera proglasilo nelegalnim, tom poduzetniku preostaje samo čekati hoće li radna skupina koju je najavio ministar Oleg Butković olabaviti tržište i staviti ih u okvire Zakona o cestovnom prometu. U međuvremenu Uberovi vozači i dalje mogu očekivati inspekcije i kazne. Iako u Uberu ranije to nisu otkrivali, kako doznajemo od Davora Tremca, direktora za Hrvatsku i regiju, za Uber u našoj zemlji radi više od tisuću vozača, a opslužuju oko 100 tisuća registriranih korisnika.

– Najviše je vozača u Zagrebu i jako su zadovoljni prometom. S druge strane, u Zagrebu je oko 1200 taksista kojima broj u godinu dana nije padao, a kažu da im je porastao promet te prihod. Već to pokazuje da Uber nije tu da bilo kome uzme posao, već se radi o stvaranju novog tržišta i novih navika potrošača. London je zadržao jednak broj taksi vozila od dolaska Ubera s čak 25.000 vozača – objašnjava Tremac.

Ministarstvo: Složeno pitanje

Uberom se najviše koriste, navodi, oni koji se ranije nisu koristili taksijem, već svojim automobilima. Kako bi izbjegli gradske gužve, probleme s parkiranjem, automobile ostavljaju kući i koriste se Uberom. Odbacuje primjedbe da Uber ruši cijene, ističući da nemaju taksimetar i da ovise o ponudi i potražnji.

– Zakonska regulativa jest nejasna jer propisuje da potrebu i način obavljanja djelatnosti iznajmljivanja vozila s vozačem propisuju jedinice lokalne uprave. To gradovi nisu regulirali, no ono što nije zabranjeno jest dopušteno – ističe Tremac. U Ministarstvu nemaju dileme da je Uber ušao baš na taksi tržište i da radi nelegalno.

– Ovo složeno pitanje taksi prijevoznika sagledavamo kroz prizmu cestovnoga prometa u kontekstu novih uvjeta na tržištu te rješavamo u suradnji s MUP-om, Ministarstvom financija i lokalnim samoupravama – objašnjavaju u Ministarstvu, dodajući da su inspekcije utvrdile da su vozači Ubera obavljali taksi prijevoz na neadekvatan način.

Ističu da većina kontroliranih prijevoznika koji obavljaju prijevoz preko aplikacije Uber ne udovoljava uvjetima zakona. Iz Butkovićeva Ministarstva ne govore hoće li se mijenjati spomenuti zakon i kad, naglašavajući da im nije cilj pogodovati nijednom poduzetniku, već “kvalitetno organizirati cestovni promet, uz poštovanje zakona i najviših sigurnosnih standarda”. Iz Ubera otkrivaju da se većina vozača odlučuje na žalbe protiv inspekcijskih rješenja, a svoje prijedloge regulative predstavili su i u Ministarstvu.

“Predugovoreni prijevoz”

– Predlažemo izglasavanje amandmana na Zakon koji će prepoznati novu kategoriju tzv. predugovorenog prijevoza uz narudžbu elektroničkim putem. Predlažemo da se propišu uvjeti koje moraju ispuniti vozači, uz osnivanje registra partnera Ubera pri Ministarstvu prometa, kao i povezivanje s Ministarstvom financija, kako bi sve bilo što transparentnije – kaže Tremac, kojeg je neovisna organizacija Friends Of Europe nedavno stavila na popis 40 europskih mladih lidera, jedinog iz Hrvatske. Iako tvrtku koju vodi u RH optužuju za nezakonitost, Davor Tremac je nedavno imenovan i u vodstvo Američke gospodarske komore u Hrvatskoj, AmCham.

>> Butković: Uber radi nelegalno, ali i Cammeo u Splitu. Uber: Naši vozači posluju po zakonu. Cammeo: To je prvi put da su tako izravni

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

PL
@ploto@
17:11 27.12.2016.

Sve što nije registrirano u RH kao poslovni subjekt i ne plaća porez kao i drugi posloveni subjekti,zabraniti.Ovo su globlističke neoliberalne korporativne svinjarije.

PE
pehlinar
17:10 27.12.2016.

Pa šta ovi uberovci filozofiraju. Po cijelom svijetu ih zabranjuju i sad traže u HR da se legaliziraju. Kad postoji kopija taxi službe zašto nepostoji kopija odvjetnika, doktora, javnog bilježnika pa može i premijera. Dosadni ste više. Iz principa što nepoštujete zakon nikad se sa vama neću vozit

NA
narod1
17:14 27.12.2016.

čovjek naprosto laže. Niti su povećali ostalim taksistima promet već smanjili. Nit imaju 1000 vozača jer odlaze im vozači stalno jer rade po cijele za par tisuća kn neto. Vozači se smucaju okolo kao lopovi bojeći se i inspekcija i drugih taksista. To je liberalni kapitalizam, dajte meni zaradu a vi se stoko tucite za mrvice.