Poruka s konferencije HORECA Grupe:

'Digitalizacija donosi priliku za rast i razvoj, ali za uspjeh i dalje presudni kvalitetni ljudi'

Konferencija HORECA Grupe
Konferencija HORECA Grupe
Konferencija HORECA Grupe
Konferencija HORECA Grupe
09.11.2019.
u 12:10
U sklopu konferencije, uz edukaciju i druženje, održana su tri panela s ključnim temama za budućnost razvoja Horeca kanala u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Petu godinu za redom godišnja konferencija HORECA Grupe okupila je vodeće hrvatske distributere i proizvođače pića i napitaka, komunikacijske stručnjake, predstavnike bankarskog te telekomunikacijskog sektora. U Hotelu Bellevue na Lošinju raspravljalo se o nadolazećim trendovima u poslovanju restorana i barova, statusu domaćeg ugostiteljstva u odnosu na susjedne zemlje te izazovima i prilikama koje donosi digitalizacija poslovanja.

Godišnja konferencija u organizaciji HORECA Grupe, čije su članice četiri domaća distributera Apfel iz Makarske, Ba-com trgovina iz Splita, Bijelić Co iz Osijeka i Stridon promet iz Zagreba, okupila je više od stotinu sudionika iz industrije, predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te proizvođača i ugostitelja. U sklopu konferencije, uz edukaciju i druženje, održana su tri panela s ključnim temama za budućnost razvoja Horeca kanala u Hrvatskoj. Sudionici i panelisti su se složili kako hrvatska turistička, ali i ugostiteljska ponuda ne samo da prati svjetske trendove, nego ih i postavlja. Imamo vrhunsku ponudu, uslugu i pristup, a ljestvicu izvrsnosti dižemo svake sezone, moglo se čuti na konferenciji.

Konferencija HORECA Grupe

Individualan pristup gostu i domaći proizvodi

Na prvom panelu naziva Restorani i barovi - novi trendovi u poslovanju sudjelovali su direktorica prodaje Badel 1862 Barbara Županić, glavni direktor Atlantic Grupe Slaven Romac i predsjednik Uprave Maraske Stipe Bevanda. Zadovoljni poslovnim rezultatima minule sezone složili su se kako je došlo do promjene strukture gostiju i njihovih preferencija. Ponuda koja je bila zadovoljavajuća prije par godina, danas više ne prolazi i potrebna su stalna ulaganja i inovacije kako bi se pružila dodana vrijednost. "Individualizacija pristupa gostu je ključ uspjeha. Na nama je da osmislimo načine kako ponudu proizvoda i usluga obogatiti i doživljajem uživanja u trenutku. Tu do izražaja dolazi sposobnost i umijeće naših turističkih djelatnika, koji se moraju konstantno educirati i razvijati“, istaknuo je glavni direktor Atlantic Grupe Slaven Romac.

Barbara Županić, direktorica prodaje Badela 1862 govoreći o promjenama trendova je naglasila kako se oni najbolje očituju kroz zahtjeve potrošača koji sve češće traže jasno deklarirane proizvode s definiranim načinom proizvodnje, nutritivnim vrijednostima i podrijetlom sirovina. "Ponuda i usluga hrvatskih ugostitelja je vrhunska i moramo biti ponosni na naše uspjehe jer smo daleko ispred poznatijih europskih i svjetskih destinacija. Gosti traže domaće, autohtono i kvalitetno i to je prilika za sve nas i naše male lokalne proizvođače. Uz domaće eko proizvode praktična edukacija svih djelatnika u turizmu, ugostiteljstvu i gastronomiji te njihovo zadržavanje u Hrvatskoj su temelj uspjeha ne samo turizma već i gospodarstva u cjelini“, rekao je Stipe Bevanda, predsjednik Uprave Maraske.

Hrvatska u samom vrhu

Može li Hrvatska nametnuti svoje brendove europskom tržištu i jesmo li uskladili standarde sa zahtjevima EU, odgovore na ta ali i na brojna druga pitanja tražili su sudionici drugog panela pod nazivom Hrvatska kao most između regije i Europske unije – prilike, izazovi i standardi.

"Probijanje domaćih brendova na inozemnim tržištima je zahtjevno i mukotrpno te iziskuje iznimna ulaganja sredstava, vremena, energije i znanja. Uz to ključna je i inovativnost. Širenje poslovanja i razvoj brenda, kao i turizma, zahtjeva savršenu strategiju i prije svega usklađivanje unutarnjih procesa, a tek onda možemo iskoristiti komparativne prednosti na globalnoj razini“, rekao je Dario Šalić - predsjednik Uprave Jamnice.

Pomoćnik ministra turizma Robert Pende je istaknuo kako Hrvatska pomno prati zahtjeve i preferencije turističkog tržišta, a govoreći o standardima je naglasio kako smo u samom vrhu europskih zemalja te da ni u čemu ne zaostajemo za najboljima. „Uz posebne politike presudno je zajedničko usmjereno djelovanje i pozitivan pristup. Ne trebamo se brinuti zbog konkurencije, trebamo držati visoku kvalitetu usluge i adekvatno je naplatiti. Uz ulaganja u infrastrukturna rješenja jedino ćemo tako turističku sezonu proširiti na turističku godinu“, zaključio je pomoćnik ministra Pende. Predsjednik Uprave Horeca Grupe Igor Jukić osvrnuo se na izazove i uspjehe na europskom tržištu na kojem Hrvatska bilježi najveću robnu razmjenu. Istaknuo je da svaka članica EU ima specifične zahtjeve i regulative koji uvelike otežavaju poslovanje i širenje na njihovim tržištima. Uz to, napomenuo je da je osim poslovanja na europskom jedino zahtjevnije ono na tržištima susjednih zemalja, članicama CEFTA-e.

Konferencija HORECA Grupe

Digitalizacija obavezno, ali bez ljudi ne ide

U fokusu trećeg panela pod nazivom Poslovanje u HoReCa kanalu u društvu koje se ubrzano digitalizira bile su promjene i izazovi koje budućnost donosi. "Digitalizacija značajno utječe na interne procese i produktivnost, pojeftinjuje ih i ubrzava. Tako se uvelike mijenjaju i odnosi klijenata i banaka, ali i poslovanje u svim ostalim segmentima. Nedavno predstavljeni Fintech donosi digitalnu transformaciju cjelokupnog financijskog poslovanja, a što se tiče Horeca kanala svakako će olakšati, ubrzati i pojeftiniti plaćanja računa, njihovo terećenje i odobravanje kao i kupovinu deviza. Kao i u svim ostalim sferama poslovanja, digitalizacija donosi olakšanje i napredak, ali će se zahtjevniji procesi i dalje temeljiti na savjetu i provedbi stručnjaka“, Rekao je Nenad Mećava direktor SME u Addiko Bank. Složio se da je nova recesija izvjesna, ali da efekti neće biti jednako teški kao ranije jer su i poduzetnici i bankari naučili lekciju.

Zoran Mabić predsjednik Uprave Stanić Beverages je rezultatima istraživanja prema kojem 80 posto ljudi posjećuje kafiće zbog druženja i svega što taj oblik socijalizacije predstavlja, potkrijepio svoj stav da tehnologija neće nikad u potpunosti zamijeniti ljudski faktor u ugostiteljstvu. Istaknuo je da digitalizacija donosi olakšanje u poslovanju prvenstveno kroz marketing, dok u prodaji ništa ne može zamijeniti ljude. O benefitima koje donosi 5G mreža poslovanju i svakodnevnom životu govorio je Ivan Gabrić glavni direktor za poslovne korisnike A1 Hrvatska. Uz novi tehnološki iskorak koji nosi četvrtu generaciju industrije interneta stvari upravljanog umjetnom inteligencijom, digitalizacija donosi i sigurnosne izazove koje je potrebno na vrijeme usvojiti i pripremiti se za njih, pojasnio je. Rekao je da će se potpunim uvođenjem 5G mreže Hrvatska pridružiti odabranom društvu svjetskih zemalja te kako će uvelike utjecati na konkurentnost i uspjeh na globalnoj razini.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.