ZLATKO PEJIĆ:

'Do kraja 2013. 20 novih pekarskih proizvoda i još više zaposlenika'

Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
'Do kraja 2013. 20 novih pekarskih proizvoda i još više zaposlenika'
28.03.2013.
u 17:20
Težimo daljnjem unapređenju ekoprerade voća i povrća, uzgoja i distribucije te inovativnosti procesa proizvodnje, kao i kvalitete sirovina, kaže Pejić
Pogledaj originalni članak

Tvrtka Biovega nedavno je primila nagradu “Brand Leader Award”, a i dalje radi na razvoju svojih proizvoda i jačanju inovativnosti. O tome razgovaramo sa Zlatkom Pejićem, direktorom razvoja i savjetnikom za strateške projekte Biovege.

Nedavno ste primili nagradu Brand Leader Award. Što ona znači za vas?

Bila je čast biti u društvu odabranih i biti prepoznat i svrstan uz moćne lidere kao što su, primjerice, Atlantic grupa i Mercator. Da, to je izvanserijsko priznanje kada se uzme u obzir da je Biovega relativno mala tvrtka, odnosno da pripada u skupinu srednje velikih poduzeća. No u kategoriji kompanija koje rade u sektoru ekohrane Biovega je najveća i najutjecajnija tvrtka.

Visoki kriteriji

Ljudi se više okreću zdravijoj hrani. Koliko je to primjetno?

Bez obzira na krizu, i na globalnoj razini je prisutan porast sektora organskih proizvoda, tj. ekohrane. I Hrvatska se uspješno pridružuje tom trendu. Vidljivo je da se trend tzv. osviještenog kupca nezaustavljivo razvija, no trebat će vremena da ta brojka postane značajnija u odnosu na konvencionalnog potrošača. Biovega je sve zastupljenija sa svoja dva kućna brenda Ekozona i Organica u supermarketima te se tako strateški i cjenovno primakla i publici koja svoju kupnju obavlja u velikim trgovačkim lancima, dok je za zahtjevniju publiku specijaliziran naš bio&bio lanac trgovina.

U proizvodnju unosite inovativnost. U čemu se vidi razlika u odnosu na industrijsku proizvodnju?

S preuzimanjem tvrtke Biozrno i prvog hrvatskog ekološkog imanja Zrno, Biovega se trajno usmjerila prema proizvodnji koja se isključivo vodi visokim kriterijima i kvalitetom. Naime, opći trend u proizvodnji je da se novim produktima u prehrambenoj industriji pristupa kao uobičajenim industrijskim proizvodima, pri čemu se, primjerice, hrana prilagođava uvjetima transporta, trendovima u dizajnu, pakiranju, roku trajanja, tehnološkom procesu i sl. Tada, pod tim imperativima, prehrambeni proizvod se dodatno obrađuje i često time denaturalizira. Nama je cilj proizvoditi tzv. stvarnu hranu, koja nije visokoprerađena te koja izražava i što je više moguće zadržava svoju izvornu kvalitetu. Pri tome ispunjava sve zahtjevne uvjete u kategoriji ekoproizvoda.

Širenje imanja

Imanje širite, ali i krug kooperanata...

U posljednjih godinu dana imanje se uvećalo za sedam hektara te se trenutačno prostire kao jedna cjelina na 20 ha, a broj kooperanata je 35, na ekopoljoprivrednim imanjima ukupno se obrađuje oko 400 ha površina. Osim pira i drugih žitarica, uzgaja se soja te 40 vrsta povrtnica i začinskih biljaka.

Specifični ste po proizvodnji kruha. Kolika je potražnja?

Potražnja za Zrno kruhom je veća od kapaciteta proizvodnje, upravo zbog puno ručnog rada i procesa prirodne fermentacije. Zbog toga smo zasad prisutni s ponudom samo u bio&bio trgovinama.

Prema istraživanju, takvi proizvodi utječu na zdravlje...

Generalni utjecaji na zdravlje pripisuju se ekološkim sastojcima, cjelovitosti sirovine te mikrokulturama koje poboljšavaju probavu. Utvrđuje se da sve to uvelike utječe na preveniranje modernih bolesti kao što su dijabetes, kardiovaskularne bolesti, problemi imunološkog sustava, pretilost, maligne bolesti i sl.

S obzirom na razvoj, koji su planovi?

Biovegin epicentar proizvodnih djelatnosti je imanje Zrno, tj. poduzeće BioZrno. Svi planovi temelje se na potpunoj sljedivosti proizvoda pa se taj projekt radno naziva od Zrna do stola. No to nije reklamni slogan. Planira se povećanje palete pekarskih proizvoda, daljnje unapređenje ekoprerade voća i povrća te njihov uzgoj i distribucija. No nisu plan samo inovativni proizvodi nego i inovativni procesi i dodatno unapređenje kvalitete sirovina. Do kraja godine planiramo lansirati na tržište više od 20 novih proizvoda i zaposliti nove radnike.

>> Direktorica Biovege J. Boban Pejić najpoduzetnica Europe

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.