Neto dobit IKEA Grupe u poslovnoj je 2013. godini iznosila 3,3 milijarde eura, 3,1% više u odnosu na godinu ranije. Najsnažniji rast ostvaren je u Kini, Rusiji i SAD-u, a u Europskoj uniji u Njemačkoj, Francuskoj i Švedskoj, priopćili su iz Ikee Hrvatska.
- Potrošnja se oporavlja u mnogim zemljama, iako izazovna gospodarska situacija još uvijek nije završena. Važna potrošačka tržišta, poput američkog, se oporavljaju, a i Europa se nalazi na putu oporavka. Čak i tržišta u južnoj Europi pokazuju dobre znakove ekonomske aktivnosti - izjavio je predsjednik i CEO Peter Agnefjäll.
Prodaja je porasla za 3,1%
IKEA Grupa ostvarila je rast tržišnog udjela na gotovo svim tržištima. Prodaja je porasla za 3,1% u odnosu na prošlu godinu te u 2013. iznosi 27,9 milijardi eura. Zajedno s prihodom od najma trgovačkih centara, ukupni prihodi IKEA Grupe iznose 28,5 milijardi eura, što je porast od 3,2%. Trend rasta tržišnog udjela svakako će pomoći ostvarenju ambicioznog plana rasta IKEA Grupe kojim do 2020. želi ostvariti 50 milijardi eura prihoda od prodaje.
- Rezultati pokazuju da je kupcima sve važnija vrijednost koju dobiju za novac. Veseli me i što naši kupci prihvaćaju asortiman koji je dizajniran kako bi im pomogao da kod kuće vode održiv život. Kupcima LED proizvoda u 2013. godini pomogli smo da uštede i novac i energiju“, nastavio je Peter Agnefjäll.
U sklopu Izvješća o održivosti za poslovnu 2013., IKEA je objavila i prvi izvještaj o provedbi strategije održivosti People & Planet Positive u kojoj ističu kako korištenje LED žarulja umjesto onih sa žarnom niti kupcima omogućava uštedu električne energije od 7 eura godišnje po žarulji. IKEA je tako samo u 2013. prodala 22,4 milijuna LED proizvoda, uključujući i 12.3 milijuna LED žarulja, s kojima će, tvrde u kompaniji, kupcima uštedjeti ukupno 86 milijuna eura na godišnjoj razini.
>>Ikea u Rugvici već počinje izgledati kao pravi šoping-centar