EK nije izričito protiv

Država će dati najmanje 250 milijuna kuna za deblokadu Uljanika, plaće radnika i brod

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Država će dati najmanje 250 milijuna kuna za deblokadu Uljanika, plaće radnika i brod
19.02.2019.
u 13:10
Naručitelj najskupljeg broda dao je vladi i brodosplitu tri tjedna da im dostavi Jamstva da ga mogu završiti do 1. Rujna. Ako budu uvjerljiva, narudžbu broda neće otkazati
Pogledaj originalni članak

Nakon sastanka u Bruxellesu jasno je da će država i prije procesa restrukturiranja ubrizgati proračunski novac u Uljanik Grupu koja upravlja brodogradilištima Uljanik i 3. maj. Resorni ministar Darko Horvat objasnio je da se Europska komisija ne protivi planu da se državnim novcem deblokiraju računi škverova. Naime, Uljaniku i 3. maju zbog blokada teških ukupno oko 200 milijuna kuna prijeti stečaj pa država već pregovara s vjerovnicima o povlačenju dijela blokada.

Među njima ima i državnih i lokalnih komunalnih tvrtki koje bi mogle povući blokade, ali ostatak dugova prema privatnim tvrtkama morao bi se podmiriti što bi moglo koštati do 150 milijuna kuna. Radnicima je nužno isplatiti i pet zaostalih plaća što će koštati najmanje 200 milijuna kuna, a valja osigurati i novac za završetak najskupljeg broda na pulskim dokovima, takozvanog jaružara za koji je država jamčila kredite teške oko 950 milijuna kuna. Naručitelj je narudžbu za taj brod u siječnju otkazao, međutim preliminarni pregovori s Vladom pokazuju da bi se mogao postići dogovor o tome da se brod dovrši. Naime, Horvat je održao sastanak s predstavnicima Jan De Nul grupe (JDN), na kojem je dogovoreno da će u iduća tri tjedna država i Brodosplit dati jamstva da mogu završiti brod do prvog rujna. Iako u JDN-u sumnjaju u sposobnost škverova da mogu završiti posao jer su ostali bez velikog dijela kvalitetne radne snage, ipak su voljni uz prava jamstva brod završiti u Puli.

Da bi se brod završio, potrebno je uložiti još 22 milijuna eura, a naručitelj bi po dogovoru plasirao ulaganje od osam milijuna eura u tehnološku opremu broda. Država tu nema izbora jer je jeftinije završiti brod nego plaćati ukupna jamstva. Naime, brod je u visokoj fazi sagrađenosti pa bi se u slučaju da se završi u Puli spasilo najmanje 100 milijuna eura u jamstvima. Ako se dogovor ne realizira, država će morati platiti cijela jamstva i naći kupca za nedovršeni brod. Kad se uračunaju plaće radnika, deblokade računa i završetak najvrednijeg broda, uoči plana restrukturiranja koji će biti gotov u idućih mjesec dana, država i odabrani strateški partner Brodosplit morat će plasirati najmanje pola milijarde kuna u posrnule tvrtke kako bi ih ostavile na životu do odluke Europske komisije o samom planu koji će uprava Uljanik Grupe i strateški partner predstaviti. Horvat ističe da će strateški partner platiti polovicu tog iznosa. Plan restrukturiranja donijet će državi puno veće obveze.

Brodosplitov vlasnik Tomislav Debeljak ne namjerava plaćati dubioze nastale u prošlosti, nego ulagati u budućnost kompanije pa bi se zapravo taj plan oslanjao na to da država podmiri stare dugove, a strateški partner uloži u buduće poslovanje iznos jednak dugovima. Nagađalo se da se dugovi penju i na više od deset milijardi kuna, ali to je prenapuhana brojka. Realnija procjena je da se dubioze svode da oko šest milijardi kuna, koliko iznose i odobrena državna jamstva, a od kojih je država već podmirila gotovo tri milijarde kuna. Ako se spasi jaružar ili još koji brod, trošak će biti i manji. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ST
stric15
13:34 19.02.2019.

...nije problem što se izravno iz proračuna spašava brogradnja.... problem je u tomu što se ne istražuje tko je opljačkao RH kroz brodogradnju...

LJ
ljutko
17:18 19.02.2019.

Za spašavanje imunološkog zavoda, nema se, a za brodogradnju uvijek se ima

DU
Deleted user
23:15 19.02.2019.

Nisam čuo da su se pobunile ženske udruge.... naime, koja je razlika između 1500 radnika Uljanika i 1500 radnica Kamenskog?....a Kamenskom NITKO nije pomagao.......