Promo

Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki

Foto: Promo
Dualno obrazovanje
Foto: Promo
Dualno obrazovanje
Foto: Promo
Dualno obrazovanje
VL
Autor
PR Članak
05.04.2017.
u 11:45
Pogledaj originalni članak

U Zagrebu je dana 4.4.2017.g. održana Međunarodna konferencija pod nazivom „Oblici učenja na radnome mjestu za učenike srednjega strukovnog obrazovanja u RH – analiza stanja, izazovi i preporuke“ u Kongresnom centru Forum.

Konferenciju je otvorio potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić. "Važan je interes Hrvatske u stvaranju obrazovanog društva i radne snage koja može biti nositelj njezina razvoja. Stoga HGK u suradnji s HOK-om te uz potporu austrijske i njemačke gospodarske komore nastoji promicati vrijednosti učenja temeljenog na radu – dualnog obrazovanja, kako bi se ono prepoznalo istovrijednim sa svim drugim oblicima učenja u strukovnom obrazovanju", istaknuo je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić.

"Austrija pruža potporu Hrvatskoj u njezinim nastojanjima da uvede dualni sustav školovanja učenika u strukovnim zanimanjima, u čemu imamo značajnog iskustva", istaknula je direktorica Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu u Hrvatskoj Sonja Holocher-Ertl, dodajući da je sustav dualnog obrazovanja dio školskog sustava u Austriji te 30 posto učenika iz tog sustava postaju menadžeri i stručnjaci. "Tvrtke plaćaju naučnike tijekom školovanja, što im se isplati, a oni stječu znanje i povjerenje te se zapošljavaju u tim kompanijama. Dualni sustav obrazovanja jest partnerstvo koje dijeli ovlasti te potiče želju za zapošljavanjem mladih ljudi. Postoji i jaka veza između tvrtki i lokalnih komora, što omogućava funkcioniranje tog sustava", navela je Holocher-Ertl.

"Dualno je obrazovanje uvršteno u Nacionalni program reformi s ciljem jačeg povezivanja obrazovanja i tržišta rada", rekla je rektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican, ističući da je gospodarstvo i obrazovanje potrebno postaviti u tješnji odnos radi osposobljavanja kadrova prema potrebama brodogradnje, graditeljstva, turizma itd. "Dualni sustav ima svoju specifičnost u radu mentora s učenicima. Učenje na radnome mjestu potiče niz kompetencija", kazala je Vican te istaknula da dualno obrazovanje olakšava razvoj osobne, društvene i gospodarske dobrobiti.

"Uz unaprjeđenje kompetencija zaposlenika institucija partnera, razvijanje novih usluga i operativnih sposobnosti u svrhu pomoći MSP-ovima pri uključivanju u izvedbu ovoga projekta, radit će se i na promicanju svijesti o dobrobitima ovakvoga modela učenja, ne samo među MSP-ovima, nego u javnosti općenito", istaknuo je Božo Pavičin, samostalni savjetnik u HGK i voditelj projekta Cap4App.

Pomoćnica ravnateljice SEECEL-a Maja Ljubić predstavila je rezultate istraživanja provedenog u prvoj fazi projekta, o stajalištima strukovnih škola i tvrtki za uvođenje dualnog obrazovanja u RH. Anketirano je 119 strukovnih škola te 691 tvrtka u Gradu Zagrebu i ostalim županijama. "I škole i tvrtke iskazuju jasnu potrebu za usavršavanjem mentora. Ispitanici iz škola iskazali su nešto pozitivnije mišljenje o nefinancijskim oblicima potpore te su procijenili kvalitetnom suradnju i komunikaciju s dionicima. I škole i tvrtke iskazale su visoku spremnost (škole 72,3 posto, a tvrtke 79,7 posto) sudjelovanja u programu učenja na radnome mjestu, s tim da je 57 posto tvrtki istaknulo da bi država trebala snositi troškove učeničkih naknada na koje imaju pravo", rekla je Ljubić.

O obrazovanju i osposobljavanju iz austrijske perspektive predstavio je Kurt Schmid iz Instituta za razvoj ljudskih potencijala u gospodarstvu.

Na konferenciji je zaključeno da u školama očito postoji svijest da bi usmjeravanje i pomoć izvan škole imalo pozitivan utjecaj na razvoj učenja temeljenog na radu. Istodobno, škole vrednuju sadašnju suradnju s malim i srednjim poduzećima, ali prepoznaju potrebu za dodatnom potporom iz komora i drugih relevantnih dionika.

Većina malih i srednjih poduzeća koja su sudjelovala u ovom istraživanju već su imali priliku provesti učenje temeljeno na radu u poduzeću i bile su u stanju prepoznati glavne prepreke u organizaciji rada. Glavne prepreke koje navode jesu nedostatak motiviranih učenika i nepostojanje financijskih poticaja za provedbu učenja temeljenog na radu dok je kao glavna korist istaknuta mogućnost izbora najboljih kandidata za zapošljavanje.

Ovo je prva konferencija projekta Cap4App – Jačanje kapaciteta Komore i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje, koji se održava u sklopu programa EU Erasmus+, Podrška reformi politika, vrijednog 530.000 eura, započetog u listopadu 2016., a koji se provodi 24 mjeseca. Nositelj je projekta HGK, a partneri su Austrijska gospodarska komora, Sveučilište u Zadru, Obrtnička komora Zagreb, Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe i Hrvatski zavod za zapošljavanje.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr