Dušan Haruštiak:

'Badel bi s nama kroz akvizicije 
u RH i regiji opet bio tržišni lider'

'Badel bi s nama kroz akvizicije 
u RH i regiji opet bio tržišni lider'
11.06.2016.
u 09:30
Dušan Haruštiak, šef uprave slovačkog St. Nicolausa, o interesu za Badel, planovima, poslovnoj klimi u Hrvatskoj, ulaganjima...
Pogledaj originalni članak

Za Badel 1862 ovih se dana vodi bitka na svim frontama, čak i preko sindikata. Posrnuloj hrvatskoj perjanici potrebna su znatna ulaganja i jak strateški partner kako bi krenuo naprijed i vratio nekadašnji imidž, a uz tri lokalna ponuđača, đakovački Meteor Ante Raspudića, Oštrc Marinka Zadre te splitsku Stanić grupu Svjetlana Stanića, interes za Badel iskazao je i vodeći slovački proizvođač alkoholnih pića St. Nicolaus. Kakvi su im planovi s Badelom, zanima li ih samo poslovanje sa “žesticama” ili i kvalitetna vina... razgovaramo s predsjednikom uprave St. Nicolausa Dušanom Haruštiakom.

St. Nicolaus drže najvećim iznenađenjem otvaranja neobvezujućih ponuda za Badel 1862. Otkuda interes za tvrtku?

Grupa St. Nicolaus najveći je proizvođač alkoholnih pića u Slovačkoj i značajan igrač u Češkoj i Mađarskoj. Dolazak na hrvatsko tržište, koje pratimo već neko vrijeme, prirodan je slijed i prilika za razvoj naše regionalne strategije. Upravo Badel s iznimnom poviješću, znanjima i stručnošću te jakom tržišnom pozicijom predstavlja dodatnu vrijednost našem poslovanju.

Jeste li već napravili due diligence? Jeste li zadovoljni “krvnom slikom” Badela?

Napravili smo velik broj razgovora s menadžmentom Badela u proteklih šest mjeseci. Dobili smo uvid u operativno i komercijalno poslovanje pa imamo dubok i realan pogled na Badelove snage i mogućnosti. Njegova trenutačna situacija posljedica je duge recesije u Hrvatskoj i određenih poslovnih odluka u prošlosti. Uz našu financijsku snagu, poznavanje industrije i stručnost te predanost Badelovih radnika i uprave vjerujemo da Badel opet može biti uspješna kompanija.

Koliko ste vi spremni uložiti u Badel s obzirom i na 655 milijuna kratkoročnih obveza koje treba servisirati?

Badel treba jakog partnera kako bi uspješno prošao kroz potreban proces repozicioniranja i restrukturiranja. Naša ponuda uključuje otkup svih Badelovih obveza, a da bi se Badel, oslobođen svih dugova, mogao usredotočiti na provedbu svoje poslovne strategije.

Kao najveći proizvođač alkoholnih pića u Slovačkoj, planirate li i s Badelom poslovati samo sa žesticama ili vam je u fokusu i Badelov portfelj vina i vinogradi?

Želja nam je osvježiti postojeće brendove, uz snažnu marketinšku podršku i restrukturiranje logistike. Nastojat ćemo povećati volumen širenjem prodajnih mjesta i HoReCa mreže. Kroz značajno ulaganje kapitala i povećanje prodajnih timova stvorit ćemo stvarni potencijal za povećanje prodaje vina. Očekujemo da Badel kroz akvizicije u RH i regiji postane predvodnik našeg širenja i konsolidacije tržišta domaćih alkoholnih pića u južnoj Europi. To je strategija koju smo uspješno implementirali na tri naša glavna tržišta. Kroz 20 godina u St. Nicolausu povećali smo proizvodnju vina s 4 milijuna na više od 21 milijun litara godišnje. Badel sada proizvodi oko 4 milijuna litara. Njegov vinski portfelj i imovina atraktivan su dodatak našoj ponudi, već smo u visokoj fazi pregovora i o uvođenju Badelovih vina na naša glavna tržišta, a Badel ima i izvrsnu ponudu svjetskih brendova kao distributer.

Imate li već iskustava u poslovanju u Hrvatskoj?

Nedavno smo ušli u dugoročno partnerstvo u proizvodnji različitih vrsta octa za domaće tržište s Prehranom d.o.o. koja je u sastavu Ekosholdinga d.o.o. Bez kvalitetnog iskustva i međusobnog povjerenja dugoročni ugovori teško mogu biti realizirani. Smatramo da smo mi u St. Nicolausu pragmatični i ljudi s pozitivnim stavom, a dodatna je prednost i to što Slovaci i Hrvati imaju vrlo blizak mentalitet.

Bojite li se “poznate” neefikasnosti hrvatske birokracije, visoke cijene kapitala i lošeg poslovnog okruženja, po čemu smo ‘zapeli’ na 58. mjestu ljestvice konkurentnosti IMD-a? Slovačka je, primjerice, 40.

Hrvatska je specifična, no ipak standardna zemlja EU. Vaša sadašnja, kao i prethodne vlade bile su na putu reformi i to nas previše ne zabrinjava. Slovačka je prošla kroz svoje izazove, nadvladali smo ih i prosperirali.

Gledate li još kakve potencijalne akvizicije u Hrvatskoj?

Da, Badel smatramo platformom za daljnji rast u Hrvatskoj, Sloveniji, BiH i Srbiji. Želimo ostvariti ciljeve koji će portfelj Badelovih proizvoda učiniti širim, s još snažnijom tržišnom pozicijom. Badelov menadžment bit će važan dio procesa.

Kako ste poslovali lani?

St. Nicolaus je u Slovačkoj u 90% trgovina, na tržištu alkoholnih pića imamo više od 40% udjela, u Češkoj smo rangirani kao 3. kompanija, u Mađarskoj šesta. Naši su prihodi oko 125 milijuna eura.•

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.