Klijenti Obrtničke štedne banke u likvidaciji gotovo mjesec dana bili su bez ikakve informacije o tome kako platiti obveze po kreditima, jer su vrata jedine poslovnice trajno zatvorena 22. prosinca 2010., a račun je blokiran, jer više ne smije obavljati nikakve bankarske poslove. U strahu od zateznih kamata za neplaćenu ratu bili su do prije nekoliko dana, kad im je proslijeđen novi broj računa za podmirenje obveza, otvoren u Croatia banci.
Kako do novca
Njega su likvidatori aktivirali prošli tjedan, kad su postupak likvidacije upisali u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu. No, najveća briga još im je ostala - neizvjesno je kako će i kad doći do novca na žiro, tekućim i štednim računima.
- Svi su klijenti pisanim putem obaviješteni o načinu otplate kredita i broju novootvorenog računa na koji će moći uplaćivati obveze, a zatezne kamate od dana otvaranja prisilne likvidacije do 14. siječnja neće im se obračunavati te nema opasnosti da im nastanu bilo kakvi nepotrebni troškovi - poručuju likvidatori Anri Jurčec i Dean Balint.
Ističu da bi, po procjenama nezavisne revizorske kuće, početno financijsko likvidacijsko izviješće trebalo biti završeno do kraja siječnja ili najkasnije sredinom veljače. Zato još uvijek ne mogu odgovoriti kolika je imovina, a kolike obveze banke. Utvrde li da je imovina nedostatna za podmirenje vjerovnika, morat će prekinuti likvidaciju, o tome obavijesiti HNB i predložiti otvaranje stečaja.
Novi korak - stečaj
Do isplate depozita Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, koja trenutačno obavlja funkciju nadzornog odbora i skupštine OŠB-a, dolazi ako se nad bankom otvori stečaj. Ono što im je zasad poznato je da OŠB nema nekretnina u vlasništvu. Klijenti se sada mogu javiti telefonom voditelju poslovnica, koji je dobio nalog da im pruži sve dostupne informacije.
- Razumijemo bojazan klijenata za sudbinu njihovih štednih uloga i općenito sredstava na računima, kao i njihovo nepovjerenje prema OŠB-u u prisilnoj likvidaciji, s obzirom da trenutačno ne mogu raspolagati novčanim sredstvima u banci. No, provodimo striktne mjere i radnje kako bi imovina banke i sredstva klijenata bili u potpunosti osigurani i zaštićeni, u suradnji s DAB-om i HNB-om - pokušali su likvidatori utješiti klijente.