Atlantic grupa s uspjehom je provela dokapitalizaciju kojom je kompanija dobila novu vlasničku strukturu te Europsku banku za obnovu i razvitak kao novog dioničara. Nakon jučer predstavljene dokapitalizacije u Zagrebu, EBRD se ističe kao drugi najveći dioničar Atlantica sa 8,53 posto udjela, a Njemačko investicijsko-razvojno društvo DEG povećalo je svoj udio na 8,49 posto vlasništva. Najveći pojedinačni dioničar ostao je Emil Tedeschi sa 50,2 posto dionica, a u postupku dokapitalizacije prikupljeno je 605 milijuna kuna.
EBRD je u dokapitalizaciji, koja je bila nužna zbog preuzimanja slovenske Droge Kolinske, sudjelovao sa 27,6 milijuna eura, a DEG sa 10,35 milijuna eura. EBRD je u vlasništvu 61 države, EU i Europske investicijske banke, a u Hrvatskoj upravlja portfeljom od 1,2 milijarde eura. DEG je dio KfW bankarske grupacije koja je u vlasništvu savezne vlade i saveznih njemačkih država te upravlja sa 1,4 milijarde eura.
– Sudjelovanjem dviju najvažnijih europskih razvojnih institucija u dokapitalizaciji, Atlantic grupa potvrdila je status stabilnog partnera koji uživa povjerenje međunarodne financijske zajednice. Ponosni smo što smo i dokapitalizacijom učvrstili položaj jedne od odabranih kompanija čija vlasnička struktura okuplja sva četiri obvezna mirovinska fonda u RH, i to među prvih 10 dioničara. Zadovoljni smo jer su najrelevantniji investitori prepoznali Atlantic kao dobru priliku za ulaganje, a akviziciju Droge Kolinske kao razboritu strategiju dugoročna razvitka kompanije – kazao je Tedeschi.
Lindsay Forbes iz EBRD-a kazao je da je ulazak u vlasničku strukturu za banku iznimno bitan, a u Atlantic su uložili jer su prepoznali ulaganje u ljude i razvijanje proizvoda i brendova.
– Već 16 godina vjerni sam potrošač cedevite – kazao je Forbes. Karl Weinfurtner iz DEG-a vidi veliki potencijal u Atlanticu.
– Atlantic grupa priča je o velikom uspjehu. U njoj vidim potencijal rasta koji bi uskoro mogao narasti na milijardu eura godišnjih prihoda – kazao je Weinfurtner. Direktor Atlantica, Tedeschi, priznao je da je strahovao kako će akvizicija biti prihvaćena u Sloveniji i Srbiji.
– Izvanredno su nas primili u Sloveniji, Srbiji i drugim zemljama iako smo se plašili kako će nas ondje primiti. Ni prije nisam skrivao sreću, a još sam pozitivniji nakon dva tjedna kad smo obišli sve lokacije koje smo preuzeli – kazao je Tedeschi.
Nije problem kako su NJIH primili u Srbiji odnosno Sloveniji nego kako će se pozicionirati slov. odnosno srbijanske robne marke nakon take over-a. Drugim riječima, on je kupio grozd samo regionalno značajnih robnih marki i sada ovisi o milosti kupaca - primjerice, da li će srbijanski potrošači i dalje kupovati \"Smoki\" kao i prije, znajući da je \"Soko\" iz ruku D K prešao u hrvatske ruke. Analogno, samo iz suprotnog smjera vrijedi i za \"Cockta\" te još niz brandova. Njemu je baš regionalno tržište presudno jer je ugrizao daleko iznad svojih mogućnosti, a ako reakcija kupaca bude negativna - bit će mu kuku-lele...