Liderov klub izvoznika

'EU je zajednica ne samo 28 članica, nego i 510 milijuna potencijalnih kupaca'

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Susret Liderova kluba izvoznika
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Susret Liderova kluba izvoznika
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Susret Liderova kluba izvoznika
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Susret Liderova kluba izvoznika
03.10.2014.
u 16:25
Brendirani proizvodi donose oko 15 milijardi eura prihoda godišnje onima koji ih proizvode, kao i onima koji ih prodaju – kazao je Picula
Pogledaj originalni članak

"Što europarlamentarci mogu učiniti za hrvatske izvoznike?" bila je tema današnjeg susreta "Liderova" kluba izvoznika. Uz 20 predstavnika domaćih izvozničkih tvrtki na susretu, čiji je domaćin bio riječki JGL, prisutan na 35 svjetskih tržišta, europarlamentarci Tonino Picula, Ivana Maletić, Davor Stier i Davor Škrlec imali su prilike reći kako svojim lobiranjem mogu pomoći u poboljšanju izvozne klime koja je ocijenjena s nedostatnih 3,7.

Na susretu su izvoznu klimu usporedili s predizbornom, što je datum izbora bliži, o izvozu se manje govori. Ipak, premijer Milanović u više je nastupa upravo izvoz stavio u plan, čulo se na skupu. Cilj je hrvatski interes prikazati kao interes EU.  - Da biste doista mogli biti efikasan kao europarlamentarac, morate imati izvozno orijentiranu privredu, proizvod koji se vani može prodati. Nakon 1. srpnja 2013. godine hrvatska privreda, tvrtke koje su preživjele tranziciju, izlaze na 125 puta veće tržište od onoga na koji su bile navikle. EU je zajednica ne samo 28 članica, nego i 510 milijuna građana, potencijalnih kupaca hrvatskih proizvoda, u tom lancu hrvatski europarlamentarci doista mogu lobirati, informirati, pripremati neke poteze i mogu pomoći da se proizvodi brendiraju, kako bi postali prepoznatljivi na EU tržištu. Brendirani proizvodi donose oko 15 milijardi eura prihoda godišnje onima koji ih proizvode, kao i onima koji ih prodaju – kazao je Picula, no drži da se posao najprije treba obaviti u Hrvatskoj da bi i europarlamentarci bili efikasni.

Posebno se značajno može djelovati kroz odbor za vanjsku trgovinu,  napominje Stier, s posebnim naglaskom na trgovinu sa zemljama CEFTA-e, da se riješe problemi koji su ostali otvoreni, posebno s BiH.  - U ovom mandatu EU parlamenta pregovara s SAD-om, imamo transatlantski  sporazum o investicijama, to će otvoriti novi pristup američkom  tržištu i za hrvatske firme – istakao je Stier koji također drži da su hrvatskom gospodarstvu nužne strukturne promjene kako bi se moglo bolje poslovati. Napominje kako strukturne reforme mogu biti uspješnije ako znamo iskoristiti pogodnosti članstva u EU. - Projekt "Obzor 2020" otvara mogućnost financiranja iz EU fondova za istraživanje inovacija, pogotovo malih i srednjih poduzeća koji su orijentirani i prema izvozu – dao je Stier i konkretan primjer.     

 Krapinska konfekcijska tvrtka "Kotka", koja ove godine slavi 60  godina rada,  izvozi već 50 godina. Ivan Cerovečki, predsjednik NO "Kotke" drži da je kuna precijenjena, a usto, nužno je, kaže,       rasteretiti poreze i doprinose.

>> Ivana Maletić o najavljenim rezovima: Za ovu je godinu sve prekasno

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AC
actros
14:05 04.10.2014.

europarlamentarci nece nista posebnog uciniti za hrvatsku i njene proizvode, zato jer europa tj njemacka,francuska i ostale stabilnije eu drzave imaju dovoljno vina,piva,cokolade,mlijeka i svega sto mi pozelimo da nam prodaju.......

Avatar spira
spira
10:49 05.10.2014.

baš lepo 510 miliona kupaca. pošto su uvedene sankcije Rusiji kupci u EU-topiji imaju robe u izobolju počev od igle pa do lokomotive