Agencija Fitch smatra potencijalnu MHP-ovu akviziciju slovenske Perutnine Ptuj vrlo korisnom za poslovni profil ukrajinske tvrtke, pri čemu akvizicija ne bi naštetila financijskom rejtingu MHP-a.
Fitch procjenjuje da MHP i Perutnina imaju slične poslovne modele: obje kompanije su vertikalno integrirane – od proizvodnje hrane za životinje do uzgoja peradi i obrade mesa. Pored toga, kupovina Perutnine se uklapa u strategiju MHP u smislu jačanja prisutnosti izvan Ukrajine, naročito u Europskoj uniji, te povećanja prodaje i prihoda od proizvoda s dodanom vrijednosti.
Fitch procjenjuje da će Perutnina predstavljati oko 20% prodaje i gotovo 10% EBITDA-e (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) u konsolidiranoj fiskalnoj godini 2018., te će time omogućiti MHP-u da generira dvije trećine prihoda i gotovo 60% EBITDA-e izvan Ukrajine.
Agencija Fitch, jedna od tri velike globalne nezavisne agencije za kreditni rejting, naglašava financijsku snagu kompanije MHP, koja planira uložiti 200 milijuna eura u unapređivanje proizvodne baze svog novog partnera.
Fitch ističe da će MHP imati znatno veću profitabilnost nego drugi veliki međunarodni prerađivači mesnih proizvoda, kao što su američke firme Tyson i Smithfield.
MHP je potpisao ugovor o otkupu dionica s Perutninom Ptuj i čeka na odobrenje slovenske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Odobrenja institucija iz ostalih država regije već su stigla.
Predsjednik upravnog odbora MHP-a, Dr John Rich, izjavio je: “Velika financijska snaga kompanije MHP jedan je od ključnih razloga zašto smo dobar dugoročni partner za Perutninu Ptuj. Značajne investicije u proizvodnu bazu osigurat će unaprjeđenje i rast proizvodnje Perutnine Ptuj. Zahvaljujući našoj predanosti najvišim međunarodnim i europskim standardima, sigurni smo da će slovenska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja u skoroj budućnosti odobriti naše partnerstvo i unaprijed se radujemo ostvarivanju naših ambicioznih planova s novim partnerima.”
>> Pogledajte kako je bilo na konferenciji za medije sindikata javnih službi