Tihomir Salopek

Gastro grupa: Zauzimamo četvrtinu tržišta i tu nećemo stati

Foto: ''
Gastro grupa: Zauzimamo četvrtinu tržišta i tu nećemo stati
22.11.2011.
u 10:00
U idućoj godini radit ćemo na širenju asortimana i "pozitivnijem" protoku novca, kaže predsjednik Gastro grupe
Pogledaj originalni članak

Prelaskom iz Metroa Cash&Carry Hrvatske u Gastro grupu, novi predsjednik uprave hrvatskog lidera na HoReCa tržištu Tihomir Salopek kaže kako se ne može reći da je iz jedne uspješne strane kompanije došao u hrvatsku "realnost" jer je i Gastro grupa poslovni sustav s iznimnim potencijalom rasta. U ovoj će poslovnoj godini, očekuje se, ostvariti više od 2,4 milijarde kuna prihoda, tako da mu je funkcija koju obavlja od veljače i osobni izazov.

Strategijom protiv krize

U čemu je strateška prednost Gastro grupe?

Njezina je prednost to što njezine članice, odnosno vlasnici, nisu financijske institucije ili pojedinačni ulagači, već uspješni poslovni ljudi čije su tvrtke među najboljima u našoj branši. U takvom okruženju nema mjesta nesporazumima. Važne poslovne odluke donose se brzo pa je upravljanje vrlo efikasno.

Kako biste Gastro grupu predstavili u brojkama?

Imamo 2,3 milijarde kuna godišnjeg prometa, i to većinom asortimanom pića, koji se 80% ostvaruje kanalom HoReCa (hoteli, restorani, kafići).

Upravo je on najviše patio zbog krize. Može li se reći da je ona nakon protekle turističke sezone prošla?

Nažalost, taj je sektor također osjetio recesiju, na koju se nadovezala zabrana pušenja u zatvorenim prostorima. Mislim da kriza još nije prošla, a tome sektoru i inače treba najviše vremena da se oporavi nakon pada. Međutim, završili smo strategiju kojom ćemo povećati ili u najgorem slučaju sačuvati svoj tržišni udjel te na taj način zaustaviti sve eventualne negativne učinke recesije.

S obzirom na to da vam je trgovina alkoholnim i drugim pićima osnovna djelatnost, je li prodaja i dalje padala ili je rasla?

U razdoblju od siječnja do kolovoza bilježimo rast od 7% u odnosu na 2010. i tu nećemo stati. Takvi rezultati posljedica su kvalitetnih priprema na početku sezone, odnosno globalnog pristupa dobavljačima, a "lokalnog" kvalitetnog odnosa prema kupcima, koji su našim članicama uvijek na prvom mjestu.

Koliki je udio Gastro grupe u ukupnoj veleprodaji? Nastavljate li razvoj i u maloprodaji?

U ovom sektoru teško je dati jasno izmjeren podatak o tržišnom udjelu, ali prema spoznajama koje su nam dostupne, naš je tržišni udio 25%. Razvoj nastavljamo i mnogo će se toga od početka 2012. promijeniti, od pristupa na terenu do korporativnog uređenja i identiteta same grupacije. Maloprodaja jest vrlo skupa za održavanje, ali od nje nećemo odustati. Pokušat ćemo izgraditi i premodelirati svoj identitet u maloprodaji kako bismo krajnjem potrošaču bili još prepoznatljiviji.

Nabava i marketing

Je li počelo širenje Gastro grupe na BiH i Srbiju? Kakvi su vam planovi na tom tržištu?

Napravili smo studije o izlasku na ta tržišta, ali za sada je sve u fazi istraživanja. Neke članice već pojedinačno djeluju na tim prostorima i možemo reći da se čeka pravi trenutak kada ćemo organizirano otvoriti ta tržišta. Vrlo intenzivno razmišljamo i o nekim akvizicijama, pa kad sve to uskladimo – krećemo u akciju.

Koji su planovi Gastro grupe, na što ste fokusirani?

Bit ćemo fokusirani prije svega na strateške dogovore sa svojim dobavljačima o nabavi i marketingu. Tijekom pregovora inzistirat ćemo na kvalitetnijim odnosima dobavljača prema članicama Gastro grupe. Svoje dobavljače iznimno poštujemo, spremni smo im jamčiti plasman robe i sigurnu naplatu u dogovorenim rokovima, ali tražit ćemo da se oni isto tako maksimalno korektno odnose prema našim članicama. U 2012. znatan trud posvetit ćemo i širenju asortimana te "pozitivnijem" protoku novca. Želimo implementirati vrlo jasnu korporativnu kulturu. Cilj nam je raditi najbolje i biti izvor prihoda broj 1 našim dobavljačima te izvor robe našim kupcima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

LU
lutomirski
08:58 03.12.2011.

edini argument za Hrvate da udu u Evropu su olaksavanje za radna mjesta, ali i Evropi nije lako za radno mjesto, ali jos uvijek je bolje biti u Svicarskoj smetlar, cistiti klozete ili raditi kod seljaka, za placu od 4000-5000 tisuca Franaka, nego u Hrvatskoj raditi za prevarante a placa nikakva i nikada !!!!