Promo

HAMAG-BICRO jamstvenim programima podržao gotovo 1500 projekata te potaknuo otvaranje više od 4500 novih radnih mjesta

Foto: PR FOTO
Jamstveni programi kao pokretač gospodarstva
Foto: PR FOTO
Jamstveni programi kao pokretač gospodarstva
Foto: PR FOTO
Jamstveni programi kao pokretač gospodarstva
Foto: PR FOTO
Jamstveni programi kao pokretač gospodarstva
VL
Autor
PR Članak
16.10.2015.
u 10:55
Pogledaj originalni članak

Jučer se u Zagrebu okupilo 60 međunarodnih stručnjaka iz područja financijskih instrumenta osiguranja koji su hrvatskim poduzetnicima predstavili trendove i razmijenili dobru praksu korištenja jamstvenih programa. Susret 'Jamstveni programi kao pokretač gospodarstva' organizirala je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Europskom poduzetničkom mrežom (EEN).

Na samom početku susreta sudionicima se obratio Darko Liović, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a: 'Cilj ovog susreta je predstaviti izazove, prilike i trendove u instrumentima osiguranja poduzetničke investicije, naročito investicija malih i srednjih poduzetnika. Važnost jamstava kao instrumenta poticanja gospodarstva ogleda se i u činjenici da je HAMAG-BICRO u proteklih nekoliko godina povećao volumen izdanih jamstava za gotovo četiri puta u odnosu na prethodni period, podržao jamstvima gotovo 1,500 projekata u sektoru malog i srednjeg poduzetništva, podržao investicije u iznosu od preko 4,5 milijardi kuna te izravno potaknuo otvaranje više od 4.500 novih radnih mjesta.'

Svoju potporu radu agencije HAMAG-BICRO dao i Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta koji je naglasio: 'Predanim radom i suradnjom s europskim institucijama, agencija HAMAG-BICRO je u protekle četiri godine kroz jamstvene programe privukla četiri milijarde novih investicija. Zajednička želja nam je doći do svakog poduzetnika kome jamstvo može biti od pomoći te mu osigurati realizaciju kredita i ostvarenje projekta. Vjerujem kako ćemo zajedno u narednom razdoblju ostati jednako dobri, ako ne i još bolji.'

Uspješan korisnik jamstvenog programa HAMAG-BICRO-a, Branko Kovačić predstavio je svoju poduzetničku priču – projekt Istralandia: 'Iznimno sam zahvalan agenciji HAMAG-BICRO koja je omogućila da Istralandia već u drugoj godini postojanja broji gotovo 300 tisuća posjetitelja i postane jedan od najboljih aquaparkova Europe. Isto je dokaz kako kvalitetan sadržaj i uspješno upravljanje, uz veliki trud i zalaganje cijelog tima Istralandia i uz stalno ulaganje u poboljšanje kvalitete usluga, donosi siguran uspjeh sada prepoznat i u europskim okvirima.'

U sklopu održane panel rasprave na temu Kako jamstveni programi potiču gospodarstvo i koji su novi jamstveni programi na raspolaganju poduzetnicima, Boris Guina, zamjenik predsjednika Uprave HAMAG-BICRO-a istaknuo je kako su jamstveni programi za poduzetnike početnike koji pokrivaju do 80 % glavnice, od sad na raspolaganju poduzetnicima koji posluju do pet godina, umjesto dosadašnje dvije godine. U listopadu ove godine uveden je i novi jamstveni program Portfeljna jamstva kojima se poduzetnicima, u suradnji s bankama, olakšava brža i jednostavnija realizacije poslovne ideje. 'HAMAG-BICRO postao je jedna od vodećih institucija za financiranje poduzetnika. Konstantno osluškujemo potrebe tržišta i poteškoće poduzetnika te pored postojećih instrumenata financiranja, razvijamo nove koji će olakšati poduzetnicima pristup kapitalu.' - naveo je u svom obraćanju gospodin Guina.

Bernhard Sagmeister, predsjednik Uprave AECM-a naglasio je kako su jamstva sve više prisutna. „Dajemo manje darovnica i preusmjeravamo ta sredstva na jamstva jer jamstva mobiliziraju financiranje projekata te su stoga ključna za razvoj.“ Rémi Charrieer, Voditelj razvoja institucionalnog poslovanja u Europskom investicijskom fondu naveo je kako SAD ima deset puta bogatiji fond rizičnog kapitala od Europe i ohrabrio prisutne neka podrže takve inicijative. 'EIF nije toliko u izravnoj komunikaciji s poduzetnicima već s institucijama. Putem vas im dostavljamo niz mjera. U Hrvatskoj su neke od njih već prisutne, a u budućnosti će ih biti još i više.' Astrid Bartels iz Europske komisije, Opća uprava za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo i MSP-ove poručila je hrvatskim poduzetnicima kako ne trebaju mijenjati ciljeve, bitno je imati smjer i učiniti informacije dostupnima, a ovo događanje navela je kao idealan primjer kako to i učiniti.

Pogledajte na vecernji.hr