Izgradili smo najveću i najmoderniju tvornicu i najkompletniji smo brend u regiji, kaže vlasnik i predsjednik uprave bosanskohercegovačke Violete Petar Ćorluka u povodu otvaranja svoje nove tvornice higijenskih proizvoda u Sv. Heleni nedaleko od Zagreba.
Presudili Palomi u BiH
Investiciju vrijednu 12 milijuna eura, koju iduće srijede otvara predsjednik Ivo Josipović, kao partnera su već prepoznali brojni trgovački lanci u Hrvatskoj. Mnogi od njih, poput Konzuma, Metroa, Plodina, Kauflanda..., i otprije surađuju s Violetom, koja za neke od njih radi i trgovačke robne marke, a jučer je, doznajemo, potpisan sporazum i s Mercatorom u Sloveniji zahvaljujući kojem će Violetini proizvodi i na šire regionalno tržište. Čelnik grupacije s više od 700 zaposlenika, koji u BiH slovi kao jedan od najbogatijih Hercegovaca, kaže kako mu je cilj postati regionalni lider na tržištu premium proizvoda.
Za svoje proizvode jamči konkurentnu cijenu i kvalitetu kakva je, primjerice, već "presudila" slovenskoj Palomi u BiH, koja je prije otvaranja tvornice u Grudama držala 85-90% bosanskohercegovačkog tržišta, a danas svega 12%. Na hrvatskom tržištu pak računa na 30-ak posto udjela u prve dvije godine, a poslije i više, s obzirom na to da bi u Livnu iduće godine trebala proraditi i njegova treća investicija "teška" 50 milijuna eura za proizvodnju sirove celuloze za Violetine tvornice.
Profitabilan biznis
Kako bi se ispitali potencijali zapadnoeuropskog tržišta, početkom godine otvorena je i tvrtka u Sloveniji, a u tijeku su pregovori i za ulazak Violete na srpsko, mađarsko i austrijsko tržište, koji bi i te kako trebao multiplicirati sadašnju proizvodnju najpoznatijeg bosanskohercegovačkog brenda. Godišnje se, doznajemo, potroši više od 40 milijuna Violetinih proizvoda. Kompanija je, tvrdi Ćorluka, i lanjske godine poslovala više nego dobro, s oko 100 milijuna eura ukupnih prihoda, dok od tvornice u Sv. Heleni na godišnjoj razini očekuju oko 30 milijuna eura.
U prvoj fazi tvornica će proizvoditi kuhinjske ručnike i toaletni papir, a u drugoj i higijenske uloške, dječje pelene i vlažne maramice. U početku se tako planira rad samo u jednoj smjeni i zaposleno je 50-ak radnika, da bi do kraja godine njihov broj, zajedno s distribucijom, narastao na stotinu, a u idućem razdoblju od tri godine i na više od 300. U tvornici, naime, planiraju da će do tada i više od 50% proizvoda ići u izvoz na slovensko, mađarsko i austrijsko tržište. U tvrtki su uvijek bili štedljivi i racionalni te vodili računa o svakom trošku.
Tako je i novom proizvodnom pogonu Violete postignuta maksimalna efikasnost uz najmodernije tehnologije i ekološke standarde. S obzirom na to da je prije bio u trgovačkom biznisu, Ćorluka se, kako sam kaže, "higijenskim" biznisom nije počeo baviti slučajno.
Riječ je, tvrdi, o visokoobrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se bez nje ne može ni u krizi. Grupacija tako nema problema ni s naplatom potraživanja, ni s izmirenjem obveza prema državi, radnicima, dobavljačima i bankama.
printajte komentare koji vam se ne svidaju pa brisite njima