Promet u maloprodaji tijekom udarnog mjeseca kupnje u godini, prosinca, bit će na razini prošlogodišnjeg, ocjena je Udruge trgovine Hrvatske udruge poslodavaca iznesena na današnjoj konferenciji za novinare. Međutim, to je oko milijardu i pol više od procjene koju je iznio Sektor trgovine Hrvatske gospodarske komore. Oni su prije nekoliko dana rekli da u prosincu očekuju promet između 9 i 10 milijardi kuna. Novinari su tražili objašnjenje i od Milice Rakuše Martulaš, direktorice Sektora za trgovinu HGK, koja je sjedila ondje među novinarima.
– Našoj procjeni treba nadodati milijardu kuna od potrošnje na, primjerice, telefoniranje, izlaske u restorane, dočeke Nove godina i Božića i tome slično – trudila se “poravnati” računicu M. Rakuša Martulaš. Prekinuo ju je u pola riječi glasnogovornik HUP-a i odveo ju u pokrajnju sobu, ostavivši zabazeknutima nekoliko novinarki koje su stajale uz nju.
Istaknuti hupovci iznijeli su kako se u hrvatskoj maloprodaji osjećaju pozitivni vjetrovi sa zapada, gdje je počeo oporavak nakon krize.
– Bez obzira na pesimizam, promet u maloprodaji tijekom studenog i u prvom tjednu prosinca porastao je za jedan posto – kazao je Ivan Katavić, predsjednik Uprave KTC-a. Kupci su i dalje vrlo racionalni, ali optimizam im ulijeva posljednjih nekoliko tjedana. Rezultat je to konkurentnosti tržišta trgovina, gdje nakon povećanja PDV-a nije došlo do rasta cijena, naprotiv, još su išle dolje jer su trgovci dio marže uložili u cijene. Konkurentnost trgovina sačuvala je kupovnu moć građana - ustvrdio je Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma. Upitani zašto su cijene nekih identičnih proizvoda u njihovim trgovinama u zemljama regije niže, Knez je naveo visok trošak nekretnina u Hrvatskoj, a Katavić niže cijene u KTC-ovih marketa u Vojvodini opravdao tamošnjom jefinijom radnom snagom. Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Flibe koja upravlja Emmezetom koja prodaje neprehrambene proizvode, kaže da su u njihovu slučaju cijene ujednačene.
Predsjednik Udruge trgovine HUP-a Josip Zaher podsjetio je da se otvorilo niz novih velikih trgovina u posljednje vrijeme, da svi nizom akcija, promocija, sniženja, degustacija i popusta spremno čekaju kupce i da nema potrebe odlaziti u šoping u inozemstvo. Optimizam ulijeva i najava banaka o sniženju kamata, istaknuo je Zaher, dodavši i da je razvijanje stabilne trgovine od velike važnosti i za razvoj domaće proizvodnje.
koliko god malo imali, ljudi će uvijek za ove blagdane pretjerati i kupovati, prodaja u prosincu je bar sigurna stvar.