ambiciozni planovi

Hoćemo li 2050. voziti bez emisija CO2?

Foto: croenergo.eu
Hoćemo li 2050. voziti bez emisija CO2?
14.06.2013.
u 16:27
Temeljni ciljevi u okviru plana "Transport 2050" obuhvaćaju više različitih aspekata kao što su međugradski prijevoz, putovanja na duge udaljenosti te gradski prijevoz.
Pogledaj originalni članak

Europska unija je prije dvije godine krenula sa ambicioznim planovima uklanjanja vozila pogonjenih fosilnim gorivima iz gradova do 2050. godine.

Powered by portal croenergo.eu

U svojoj komunikaciji za uspostavom jedinstvenog europskog prijevoznog područja Komisija je prije dvije godine usvojila 40 konkretnih inicijativa koje bi u narednom razdoblju trebale povećati razine mobilnosti te istovremeno smanjiti količinu emisija CO2.

Ambiciozni plan uključuje i potpuno uklanjanje konvencionalno pogonjenih automobila iz europskih gradova do 2050 godine. Ukoliko se ostvare zadani ciljevi strategije emisije CO2 mogle bi pasti za čak 60%, no za realizaciju velikih ambicija potrebna je i velika financijska potpora. Točnije, prema nekim procjenama puna implementacija ovog plana stajali bi oko 1.5 bilijuna eura.

Ciljevi za 2050. godinu uključuju uklanjanje konvencionalno pogonjenih automobila iz gradova, smanjenje emisija u transportu za najmanje 40% te pomak od barem 50% u smislu korištenja željeznice i plovnih puteva u međugradskom prometu, bio on putnički ili teretni.

Konkurentni transportni sustavi od vitalnog su značaja za europsko gospodarstvo, rast, otvaranje radnih mjesta i poboljšanje kvalitete života.

Temeljni ciljevi u okviru plana "Transport 2050" obuhvaćaju više različitih aspekata kao što su međugradski prijevoz, putovanja na duge udaljenosti te gradski prijevoz.

Prema planovima bi se u međugradskom prijevozu čak 50% svih putovanja srednjih udaljenosti putničkog i teretnog prometa trebalo pomaknuti sa cestovnog na željeznički i brodski prijevoz. Tako bi do 2050., većina putovanja srednje dugih udaljenosti u putničkom prijevozu, što uključuje sve udaljenosti veće od 300 km nadalje, trebala se obavljati željezničkim putem. Što se ciljeva za 2030. tiče, 30% cestovnog teretnog prijevoza na udaljenostima većim od 300 km trebalo bi se obavljati željezničkim ili brodskim prijevozom, a od 2050. taj postotak bi trebao iznositi čak 50%. Kako bi navedeno bilo moguće Komisija je zacrtala realizaciju okvira za europski multimodalni sustav informacija u prijevozu, upravljanju i naplatnim sustavima, za putnički i teretni prijevoz koji bi trebao biti gotov do 2020. godine te se usmjeriti prema punoj primjeni sustava u kojem naknade plaćaju isključivo korisnici takvih sustava to jest onečišćivači u prometnom prijevozu.

Cijeli članak dostupan je ovdje

'NISMO DOVOLJNO ULAGALI GODINAMA'

Trumpove izjave zabrinule su ovu europsku državu, odmah su počeli ulagati u obranu: 'Nismo na prodaju'

Na Trumpove zahtjeve za vlasništvom i kontrolom Grenlanda je Grenlandski premijer Mute Egede rekao kako "nisu na prodaju", a dodao je kako bi Grenlanđani i dalje trebali biti otvoreni za suradnju i trgovinu, posebice sa svojim susjedima. Analitičari ističu kako je o ovom planu Danska raspravljala već duže vrijeme te kako to nije direktan odgovor na Trumpove komentare.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr