Kad je prije nekog vremena na reklamnim plakatima i oglasnim stripovima u novinama osvanuo Hrvatko, zaštitni znak reklamne kampanje Hrvatske poštanske banke čiji je cilj povećati prodaju online tekućeg računa, nikoga nije ostavio ravnodušnim. Kod jednih je izazvao podsmijeh i prijezir, kod drugih ipak simpatičnije konotacije, o njemu se raspravljalo i na web portalima u Srbiji...
SuperSmart i Dalibor Matanić
No podignuo je prašinu, što je obično i cilj kampanje. Ipak, svrha bi trebala biti mjerljiva financijski, a mi kao građani izravno smo zainteresirani kako se troši novac banke u većinskom državnom vlasništvu. Pitali smo stoga nadležne u HPB-u je li im porasla potražnja za proizvodom banke koji je predmet kampanje i kakav je omjer uloženog novca i ostvarene prodaje, ali i koliko je stajala kampanja te tko joj je autor?
Konkretne iznose nismo dobili, no u banci tvrde da je budžet uobičajen za takve kampanje, možda i nešto niži nego kod konkurencije. Kampanja je rezultirala sa 150 novih tekućih računa, no prije će biti da je tome kumovala činjenica da se može otvoriti internetom i da ne naplaćuju naknadu za vođenje računa nego reklamna aluzija na nacionalni ponos i junaštvo.
HPB je ionako baštinio kolateralnu korist iz činjenice da nije bio u poziciji uvoditi kredite u švicarskim francima niti ga je država uspjela prodati te je ostao u hrvatskom vlasništvu pa barem nije omražen poput većine drugih banaka. Tako je u prvih šest mjeseci ove godine u banci otvoreno 17 tisuća novih tekućih računa i akvirirano 14.700 novih klijenata. U odnosu na te brojke ovih 150 se baš i ne čini kao neki pothvat.
Imaju sličnu bradicu
– Željeli smo medijsku pozornost i u tome smo uspjeli! Ideja i realizacija “SuperSmart” računa su zajednički rad marketinga HPB-a i Kinogerile, odnosno Dalibora Matanića. Hrvatko budi nacionalne osjećaje, a tako treba i biti. Smatrali smo da, kao što Amerika ima Kapetana Ameriku, Gotham Batmana, i Hrvatska treba imati svog superheroja – odvratili su iz HPB-a.
Neobična je koincidencija i da šef HPB-a Tomislav Vuić još od imenovanja u svome uredu ima sliku Supermana u prirodnoj veličini, ali – sa svojim licem. Zanimljivo bi bilo vidjeti i što je ispod Hrvatkove maske jer – obojica imaju sličnu bradicu.
ovaj hrvatko meni lici na marka skreba, inace najbolja reklama bi im bila da su objesili prodegu i sanadera, o poslovanju da ne i pisem.