IPAK SE PODIJELILI

Fondovi će se natjecati za zaradu od autocesta

Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Fondovi će se natjecati za zaradu od autocesta
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Gojko Drljača
20.11.2013.
u 14:45
Procjenjuje se da se za koncesiju može dobiti između 25 i 30 milijardi kuna
Pogledaj originalni članak

Složeni su timovi koji će se natjecati za dobivanje koncesija na hrvatske autoceste. Poprilično je iznenađenje da se dogodila podjela među mirovinskim fondovima.

Smanjit će se javni dug

Naime, AZ, PBZ i Erste mirovinski fond odlučili su se pridružiti velikoj globalnoj investicijskoj kući Goldman Sachs, a Raiffeisenov mirovinski fond odlučio je biti partner australskoj investicijskoj grupi Macquaire. Neobvezujuće ponude partneri moraju predati do 15. prosinca ove godine.

Kad se govorilo o koncesiji na autoceste, govorilo se o hrvatskim mirovinskim fondovima kao o jedinstvenom tijelu koje će imati zajednički interes, a to su dugoročni atraktivni prihodi od autocesta.

Mirovinci bi uz velikog svjetskog partnera pomogli da se zatvore loši krediti za autoceste, smanji javni dug i olakšaju fiskalni problemi, a dugoročno bi od tog "deala" imali najviše koristi mirovinski štediše.

Međutim, pokazalo se da hrvatski mirovinski fondovi nisu nikakav jedinstveni hrvatski entitet s kojim se može upravljati na temelju zajedničkih ili nacionalnih interesa, nego je jasno da mirovinski fondovi, odnosno društva koja njima upravljaju donose odluke ovisno o svojoj procjeni rizika, odnosno mogućih profita te će se čak međusobno natjecati za koncesiju na različitim stranama.

S obzirom na to da se poprilično u međusobnim razgovorima inzistiralo na jedinstvenom nastupu hrvatskih mirovinskih fondova, sada padaju komentari da su se neki ipak vodili interesima banke koja je vlasnica društva za upravljanje mirovinskim fondom, a manje zajedničkim interesom. Bilo kako bilo, netko će otpasti iz lukrativnog "deala" koji će biti sklopljen kroz koncesiju na autoceste.

Doznajemo kako je bilo razmišljanja da mirovinski fondovi čekaju rasplet te da se onda pridruže pobjedniku na natječaju, ali je nekima to bilo neprihvatljivo jer tako nemaju bitnog utjecaja na strukturiranje ponude i kvalitetu cijelog posla.

Sklopljeni savezi

Sad kad su sklopljeni savezi za natjecanje za dobivanje koncesije može se reći da predstoji određeno smirivanje situacije nakon razdoblja intenzivnih, često i cjelodnevnih pregovora. Pojedini fond-menadžeri teško da se mogu prisjetiti takve razine osobnog opterećenja. To im je najveći posao koji dogovaraju i koji će možda i ikad dogovarati u svojoj karijeri.

Ukupno mirovinski fondovi namjeravaju u equity (vlasnički udio) u tvrtku koja će se boriti za dobivanje koncesije investirati oko 500 milijuna eura, a zainteresirani su i za druge vidove strukturiranog financiranja. S obzirom na to da se dogodila podjela među fondovima, iznos će ipak biti nešto niži. Procjenjuje se da Hrvatska za koncesiju može dobiti između 25 i 30 milijardi kuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TE
TechnoCroat
16:15 20.11.2013.

Pa normalno, hrvati neposobni sami napisati koncesijski ugovor, na hrvatskom teritoriju, po hrvatskom zakonu, sa hrvatskim novcima, pa ce za to platit americkom goldmanu par sto miljona dollara da im to napise. Toliko o nasoj "hrvatskoj pameti"