Sajmovi

Hrvatski parket osvojio Britance, Ruse i Japance

Foto: Arhiva Vl-a
Hrvatski parket osvojio Britance, Ruse i Japance
20.01.2011.
u 12:55
Hrvatskoj se, uz njemačko, otvaraju nova tržišta koja su do sada poslovala s Poljacima i Kinezima
Pogledaj originalni članak

Svi putovi biznismena koji su iole povezani s građevinskim sektorom, nekretninama i opremanjem interijera posljednji tjedan vode u Njemačku, gdje se jedan za drugim događaju Domotex Hannover, IMM Cologne i BAU München, sajmovi koji su najbolja potvrda je li i koliko europsko, pa i svjetsko tržište izašlo iz krize.

Kinezi su “out”?

Već je na prvome od njih, Domotexu, koji s četvornim kilometrom izložbenog prostora i 1300 izlagača iz 60 zemalja slovi kao jedan od najvećih i najvažnijih B2B sajmova podnih obloga u svijetu, bilo jasno da je oporavak počeo te da novi trendovi i te kako odgovaraju hrvatskim parketarima koji na tom sajmu već tradicionalno izlažu u organizaciji HGK i Ministarstva šumarstva. Prirodan i “prijateljski” za okoliš, parket od masivnog drva poput slavonskog hrasta i jasena ponovno je, naime, u modi, bilo da je riječ o rustikalnom, modernom ili ekstravagantnom i skupom stilu “začinjenom” dodacima zlata i kristala Swarovski, a hrvatski ga parketari, koji posljednjih godina prate i kvalitetu i inovativnost vodećih europskih proizvođača, mogu proizvesti.

K tome, početkom godine znatno se popravila i konkurentnost domaćih drvoprerađivača, kojima su u recesiji prodaja i izvoz pali i 50 posto s obzirom na to da su u istočnoj Europi porasle cijene sirovine, a u krizi je propalo mnogo konkurencije iz Francuske, Mađarske, Češke, Italije i Kine. Stoga su na Domotexu, na kojemu su izlagali Parketi Požgaj, Pan parket, Spačva, Solidum Žužić, Drvoproizvod, PPS Galeković, Lipa, Mopar i Exportdrvo – a dobri signali stižu i s BAU Münchena – već “pali” brojni unosni poslovi, ugovori i kupci, kojih je ove godine, tvrde, znatno više nego lani.

– Vrijeme je da više od pet milijuna kvadrata parketa godišnje ujedinimo pod jednim marketinškim imenom, odnosno brendom za svjetsko tržište, koje bi nam donijelo i rast narudžbi i rast profita najmanje 5 do 10 posto – kaže Alojzije Sobočanec iz Međimurjeplet grupe.

– Teško je zasad reći koliko je ugovoreno novih poslova, no tvrtke su iznimno zadovoljne. Ne samo da su dogovoreni poslovi za njemačko tržište, već hrvatski parket traže i Britanci, Rusi i Japanci, koji su prije radili s Poljacima i Kinezima, a sad se okreću kvalitetnijim proizvodima u koje se naši drvoprerađivači uklapaju i cijenom i rokovima isporuke – kaže Rajko Ružička, pomoćnik direktorice Sektora poljoprivrede, prehrambene industrije i šumarstva HGK, ističući kako je očito da se dugogodišnji rad komore, resornog ministarstva i samih tvrtki na promidžbi hrvatskog parketa, posebice od slavonskog hrasta, isplatio.

Namještajci podbacili

Estonska tvrtka Bolefloor, uz krilaticu “Život nije ravna crta”, na Domotexu je ponudila inovativan parket linija koje slijede prirodan oblik drva u prirodi, a kako novi trendovi zdravog življenja traže sve više prirodnih materijala, hit su i inovativni tepisi od finih vlakana bambusa.

Za razliku od Domotexa, na IMM Cologneu 2011., koji diktira globalne trendove, ove godine zabrinjava izostanak najvećih hrvatskih proizvođača namještaja, što neki pravdaju skupoćom izlaganja te činjenicom da tu ni do sada nisu ugovarali velike poslove. Čak trećina od 100.000 komada namještaja na IMM-u premijerno je prikazana – poznate namještajske kuće i dizajneri skrivaju ih čak i iza tamnih plastičnih ograda i šatora u strahu od imitiranja – tako da se sajam s pravom reklamira kao još kreativniji i još atraktivniji, a s obzirom na najave rasta njemačkog gospodarstva od 4% u idućih nekoliko godina, i još profitabilniji.

Prema riječima Geralda Bösea, predsjednika uprave IMM-a, Njemačka je i dalje najveće tržište namještaja u Europi, vrijedno čak 27 milijardi eura godišnje, a slijede Velika Britanija sa 16,8 te Italija sa 13,6 mlrd. eura.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OB
-obrisani-
17:49 26.01.2011.

odličan članak. samo da homepage za linkove u e-članku za sajmove ostavite. Bože zašto svi kupuju plastičnu stolariju?!