„Sajam Domotex ponovno se pokazao kao izvrsno mjesto za sklapanje poslova i otvaranje mogućnosti za plasman roba na europsko tržište što je i razlog za još jedno izlaganje domaćih proizvođača parketa. Imamo zaista sjajan visoko vrijedan i kvalitetan finalni proizvod koji je više prepoznatljiv u Europi nego na domaćem tržištu, a možemo ga plasirati na svako zahtjevno tržište“, rekao je direktor tvrtke Pan Parket Daniel Smiljanić, jedan od izlagača i predsjednik Odbora za sajmove, marketing i međunarodna udruženja pri Udruženju drvno-prerađivačke industrije HGK na međunarodnom sajmu podnih obloga "Domotex 2015" koji se održao od 17. do 20. siječnja u Hannoveru u Njemačkoj.
Na sajmu se, u organizaciji HGK, predstavilo osam hrvatskih proizvođača parketa; Evolen d.o.o., Spačva d.d., Monolitinvest d.o.o., Drvoproizvod d.d., PPS Galeković d.o.o., Exportdrvo d.d. i DIN Novoselec d.o.o. i Pan parket d.o.o.
Smiljanić je istaknuo kako u zemlje Europske unije domaći proizvođači prodaju oko 80 posto hrastovih parketa zbog kojih trenutno možemo pozitivno poslovati na tim zahtjevnim tržištima. Kada bi se cijene još smanjile, izvoz bi porastao višestruko. „Svakako da ne treba zanemariti nova tržišta poput Turske, ali potrebno je biti u toku trendova troslojnih parketa gdje se otvaraju nova tržišta poput Indije i Kine“, smatra Smiljanić. I izvršni direktor tvrtke PPS Galeković Filip Galeković smatra kako je sajam DOMOTEX ključan u pozicioniranju hrvatskih parketa na svjetskoj razini.
Brojne domaće tvrtke već su etablirane na njemačkom tržištu, na koje otpada dobar dio hrvatskog izvoza u drvu, a kako više do 60 posto izlagača i posjetitelja dolazi izvan Njemačke, četverodnevni sajam u Hannoveru prilika je da se obnovi suradnja s dosadašnjim kupcima i partnerima te intenzivno traga u uspostavljanju kontakta s novim potencijalnim kupcima i tržištima.
"Domotex 2015" jedan je od najvećih i najznačajnijih svjetskih sajmova podnih obloga na kojem izlaže više od 1,320 izlagača iz 63 zemlje. Sajam svake godine predstavlja nove trendove podnih obloga te se smatra najznačajnijim poslovnim događajem u svijetu za podne obloge. Pokazatelj važnosti ovog mjesta je taj da čak 60 posto izlagača i poslovnih posjetitelja dolazi izvan Njemačke.
„Ono što je vrlo važno i što treba naglasiti, bez obzira na naše tržišne pozicije i prepoznatljivost hrvatskih drvnih proizvoda u Njemačkoj, je to da je bez kontinuiranog rada, promocije i marketinških aktivnosti moguće izgubiti teško stečene tržišne udjele jer je konkurencija iznimno agresivna.
Hrvatska gospodarska komora već dugi niz godina radi na promicanju hrvatskih drvnih proizvoda i namještaja u Njemačkoj i svijetu te će i dalje pomagati tvrtkama kako bi osigurale svoju konkurentnost na svjetskom tržištu“, rekao je Petar Ćurić, tajnik Grupacija pri Udruženju drvno-prerađivačke industrije HGK.
O važnosti drvne industrije za gospodarstvo RH govore i podaci o ukupnoj robnoj razmjeni drvnih proizvoda i namještaja Republike Hrvatske za prvih devet mjeseci, gdje smo izveli ukupno 984 mil. dolara, a uvezli iste robe za 437 mil. dolara. Od toga izvoz drva i drvnih proizvoda iznosio je 651 mil. Dolara, a namještaja u istom razdoblju 333 mil. dolara.
PARKET. a zaboravljate na cvarke Koje izvozimo za englesku.a sto uvazamo sva sranja Toga svjeta malo e o tome pise,pogotovo za Profit koji neki sa uvozom imaju.