Svaki četvrti ispitanik u iduće tri godine očekuje rast prihoda preko 25 posto, pokazali su to rezultati istraživanja Poduzetnički barometar koje je provela revizorsko-konzultantska tvrtka EY. Istraživanje donosi uvid u ključne izazove, perspektive i planove hrvatskih poduzetnika, točnije dosadašnjih kandidata programa EY Poduzetnik godine koji je upravo krenuo u svoje šesto izdanje.
Nagradu EY Poduzetnik godine prošle je godine osvojio trojac iz tvrtke Infobip, a godinu prije Mate Rimac. Prije njih navedenu titulu ponijeli su još Marko Pipunić, Đuro Horvat te Alan Sumina i Zoran Vučinić.
Istraživanje donosi pregled izazova za koje poduzetnici smatraju da će najviše utjecati na daljnji razvoj njihovih poslovanja.
Na vrhu liste izazova s kojima se poduzetnici susreću u početnoj fazi poslovanja nalazi se izazov širenja na tržišta (55 posto), dok je na drugome mjestu izazov pronalaska i zapošljavanja kvalificirane radne snage, što je istaknulo njih 43 posto.
Poduzetnici koji su sudjelovali u istraživanju slažu se kako je na vrhu liste najznačajnijih utjecaja na unapređenje poduzetničkih aktivnosti u Hrvatskoj poboljšanje kvalitete obrazovnog sustava.
Kada govore o planiranju budućeg rasta i razvoja svojih tvrtki, rezultati istraživanja pokazuju da gotovo svi poduzetnici očekuju rast prihoda i broja zaposlenika u iduće tri godine. 25 posto ispitanika očekuje rast prihoda preko 25 posto, dok isti rast u broju zaposlenih očekuje 19 posto ispitanika.
Istraživanje je pokazalo da se 67 posto poduzetnika financira iz vlastitih sredstava, dok četvrtina njih koristi kredite banaka. Svega 4 posto ispitanika koristi EU fondove kao primarni izvor financiranja.
EY Poduzetnički barometar je istraživanje koje je revizorsko-konzultantska tvrtka EY provela među uspješnim poduzetnicima, dosadašnjim kandidatima hrvatskog izdanja programa EY Poduzetnik godine, globalnog programa nagrađivanja najuspješnijih poduzetnika koji EY provodi više od 30 godina. Istraživanje je provedeno tijekom srpnja i kolovoza 2019. godine i ovo je prvo takvo istraživanje provedeno među sudionicima dosadašnjih pet izdanja programa EY Poduzetnik godine.