Nakon najvećih svjetskih sajmova vina u Düsseldorfu i Londonu, 34 hrvatske vinarije u organizaciji Udruženja vinarstva HGK po prvi put su se službeno predstavile u SAD-u i to u jednom od ponajboljih newyorških restorana Hudson Terrace na Manhattanu.
Cilj je osvajanje velikog američkog tržišta i ostvarivanje poslovnih kontakata kako bi se povećao hrvatski izvoz vina, tako da je na događanju, kojega su obogatili i odabrani hrvatski proizvodi poput maslinova ulja, paškog sira i tartufa, prisustvovalo više 200 uzvanika iz svijeta vina i gastronomije, sommeliera, vlasnika restorana...
- HGK i Ministarsrvo poljoprivrede, ruralnog razvoja i ribarstva podupiru hrvatske vinare u nastupima na vanjskim tržištima u cilju brendiranja Hrvatske kao vinske zemlje. Stalno ističemo da je perspektiva hrvatskog vinarstva u snažnijem brendiranju hrvatskih vina kako bi se na izvoznim tržištima naglasila njihova vrhunska kvaliteta i autohtonost. Izvozni trendovi naših vina iz godine u godinu pomiču se prema višoj kategoriji i kvaliteti te je stoga ovo događanje upravo prilika za ostvarivanje poslovnih kontakata i u konačnici povećanja izvoza vina. Hrvatska vina postaju sve više zanimljiva stranim tržištima koja traže posebnost i autohtone sorte, a posebno razvijenim tržištima s rastom prosječne potrošnje poput Njemačke i Velike Britanije, gdje vlada zasićenosti najpopularnijim internacionalnim sortama - kazala je Božica Marković, direktorica Sektora poljoprivrede, prehrambene industrije i šumarstva HGK. Lani smo u SAD izvezli vina za 650 tisuća dolara.
Cliff Rames, sommelier u najpoznatijem newyorškom hotelu Plaza, tom je prigodom održao prezentaciju o Hrvatskoj i njezinim vinima. Uz potvdu kvalitete, istaknuo je nužnost promocije i brendiranja.
- Sudeći po iznimnom odazivu i reakcijama definitivno postoji interes za vaša vina. Morate biti pametni, kreativni i djelovati strateški. Imate kvalitetna vina i sada je na vama da se promovirate. Vaša je zemlja na sjajnoj lokaciji, imate vinograde na najljepšem mjestu na svijetu, a vaša vina s obzirom na autohtone sorte grožđa, američkim kupcima mogu ponuditi nešto što nikada nisu kušali, nešto jedinstveno. Ovo je veliki korak, ali ipak prvi korak novorođenčeta i sada je potrebno krenuti dalje. Nužno je ispričati priču, brendirati se, pokazati da je vino stil življenja u Hrvatskoj te da možete ponuditi jedinstven i kvalitetan proizvod – kazao je Rames.
Izravno ili putem svojih posrednika/uvoznika u SAD-u se predstavljaju Agrokor vina, Bibich, Bodren, Cattunar, C
Bravi, kvalitetna hrana i piće su odličan način za povećanje izvoza, a u budućnosti će biti još i važniji.