Otvorenjem modernog logističko-distributivnog centra u Svetoj Nedelji u koji je uloženo više od 10 milijuna kuna, Tisak je nedavno najavio realizaciju i lansiranje TEX logistike, nove logističke platforme s najširom click&collect mrežom u Hrvatskoj. O čemu je zapravo riječ, ima li granica poslovanju najvećeg maloprodajnog lanca kioska i distributera tiskovina, duhanskih proizvoda i ostale komercijalne robe, kakvi su daljnji planovi, očekivanja... razgovaramo s predsjednikom uprave Tiska Hrvojem Kraljevićem.
Tisak je odavno prestao biti mjesto na kojem se kupuju samo duhan i novine, na kioscima je moguće dopuniti ENC, podići novac, odigrati loto... a sad već nudite i usluge međunarodnog prijevoza. Kako to komentirate?
Distribucija i maloprodaja tiskovina i dalje su nam osnovna djelatnost. No detektirali smo prostor za napredak u dva razvojna smjera. Prvi je diversifikacija poslovanja uvođenjem brojnih usluga koje nastojimo još više modernizirati i prilagoditi kupcima, a drugi korištenje postojećih infrastrukturnih kapaciteta kao podlogu za razvoj novih, srodnih djelatnosti. Tako je nastala i TEX logistika.
Komu je TEX logistika zapravo namijenjena?
Želimo biti prvi odabir malim i srednjim tvrtkama u Hrvatskoj koje imaju potrebu za logističkim uslugama vrhunske kvalitete. Partnerima trenutačno pružamo mogućnost paketne dostave na više od 1000 kioska Tiska, 50 Paketomata – automatiziranih paketnih pretinaca koji bez ograničenja i radnog vremena pružaju mogućnost slanja i preuzimanja paketa, u Super i Maxi Konzum prodavaonice, dostavu na adresu kupaca, a ovih dana se u Tisak Paket dostavnu mrežu uključuju i kiosci iNovina. Cilj nam je korisnicima ponuditi „full service“ logistiku koja uključuje distribuciju paketa, skladištenje i skladišne operacije te transport.
Koliki vam je vozni park? Koliko pošiljki godišnje prevezete?
Trenutačno raspolažemo sa 650 dostavnih vozila i skladišnim kapacitetom od 20.000 paletnih mjesta na 40.000 m² vlastitog skladišnog prostora, opremljenim prema najvišim standardima. Dostavnim vozilima, kamionima s prikolicom, kombijima, lakim gospodarskim vozilima i motorima godišnje prijeđemo 24 milijuna km i dostavljamo više od 136 milijuna pošiljaka. Zaposlenici TEX logistike prođu 1,5 puta oko Zemlje u jednom danu. Gradimo najširu click&collect logističku infrastrukturu koja nam omogućuje da svaki proizvod distribuiramo bilo gdje u Hrvatskoj, unutar 24 sata, 365 dana u godini.
Razvijate li i kakve nove usluge?
Naravno. Nedavno smo predstavili novi koncept „walk-in“ kioska koji omogućava potpuno novi doživljaj kupnje. Kupci mogu ući u prilagođeno dizajniran prodajni prostor kioska i uz veću preglednost i dostupnost birati proizvode pri kupnji.
Koliko je dosad uloženo novca u modernizaciju i diversifikaciju poslovanja?
Od 2007., kada je Tisak ušao u sustav Agrokor koncerna, investirano je više od 550 milijuna kuna u unapređenje prodajne mreže, edukaciju zaposlenih, širenje i obnovu voznog parka, nove skladišne kapacitete, razvoj novih tipova kioska, implementaciju novih usluga.
Kakav je prosječan kupac Tiska? Što kupuje, koliko troši?
Naš prosječan kupac zapravo je prosječan građanin RH među više od dva milijuna ljudi različitih ciljnih skupina, kojima naši kiosci, koji su im usput, nude maksimalan komfor u užurbanoj svakodnevici. Najčešće kupuju tiskovine, duhanske proizvode, bonove telefonskih operatora i komercijalnu robu, a iz portfelja naših usluga iz godine u godinu bilježimo sve veći broj transakcija.
Je li se što promijenilo prodajom dijela Adrisova poslovanja BAT-u?
Agrokor je i dalje većinski vlasnik Tiska s udjelom od 51,34%, BAT drži udjel od 25,86%, a TDR 16%. Tisak kao tržišni lider u uvođenju novih i inovativnih usluga i proizvoda i dalje nastavlja s ulaganjem u modernizaciju i razvoj poslovanja kao što je to bila praksa i do sada.
Kakvi su vam daljnji planovi?
Fokus Tiska i dalje će biti na distribuciji tiskovina, ali nastavit ćemo širiti ponudu usluga u maloprodaji iz domene financijskih i elektroničkih usluga te razvijati veleprodajnu mrežu šireći asortiman licenciranih igračaka. U logističkom segmentu naši planovi uključuju daljnju modernizaciju skladišnih kapaciteta i voznog parka te etabliranje brenda TEX logistika.
>> Jamnica u ovom tjednu prodala više od 18 milijuna litara proizvoda, ne zaostaje ni Ledo
kakva laž za dostavu u roku 24 sata, 4 dana sam čekao paket s mora!!!!