SEMINAR ZAMKE IZVOZA

Imam brand - ili ga ipak nemam?

Foto: Thinkstock
Imam brand - ili ga ipak nemam?
13.03.2015.
u 14:59
Brand nije sam proizvod, već njegova suština.
Pogledaj originalni članak

Brand nije sam proizvod, već njegova suština. On obuhvaća ime proizvoda, vizualni identitet i zaštitni znak priznat i prihvaćen na tržištu. To bi ukratko bila definicija onoga o čemu treba promišljati kada se ili kreira brand ili kada se brand koji je već poznat i priznat želi napraviti još privlačnijim.

No, kako brand koji je poznat na domaćem tržištu učiniti poznatim i priznatim na stranim tržištima?

Van naših granica postoji nemilosrdna konkurencija, kompanije koje u svoj dizajn i branding ulažu više od naših, a tu je i višedesetljetna tradicija razvoja brandova. Čini se da pred nama nije lagan zadatak.

Vrhunski majstori na području stvaranja prepoznatljivosti proizvoda su primjerice Talijani i Švicarci. Osim što svi pojedinačno puno ulažu u branding, fanstastično koriste i svoju zemlju kao brand. Tako svaka talijanska tjestenina na sebi ima zeleno-bijelo-crvene boje ili barem malu zastavicu koja jasno pokazuje od kuda proizvod dolazi.

Ne treba posebno naglašavati što znači švicarska zastavica. To je simbol kvalitete prepoznat u cijelom svijetu. Dovoljno se samo sjetiti švicarskog noža koji je pod tim imenom poznat diljem svijeta uz naravno švicarsku zastavicu na svakom primjerku ovog multipraktičnog alata.

Nažalost, hrvatska zastavica neće nam previše značiti kada se prijeđu granice Hrvatske te je stoga potrebno usvojiti znanja i sposobnosti kako bi uspjeli i na "tuđem terenu".

Imate nešto jako prepoznatljivo u Hrvatskoj, no to ne mora značiti da će u takvom obliku biti zanimljivo i na stranim tržištima.

Potrebno je stoga ponekad donijeti i teške odluke. Krenuti van zemlje s postojećim brandom - imenom i logotipom ili napraviti totalni rebranding proizvoda?

SEMINAR ZAMKE IZVOZA: ŠTO UČINITI S BRANDOM KADA PRELAZIMO GRANICE HRVATSKE? namijenjen je vlasnicima ili direktorima poduzeća, direktorima marketinga i prodaje, bez obzira na veličinu tvrtki, tržišnu “starost” brandova ili kategoriju djelatnosti. Više o seminaru možete pročitati ovdje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr