konferencija “Investirajte pametno – Investirajte u Hrvatskoj”

Inovativnim tvrtkama šansa za pronalazak ulagača i novih poslovnih partnera

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
Koprivnica: Konferencija Večernjeg lista "Hrvatska kakvu trebamo"
15.03.2021.
u 13:43
Među govornicima i Marinko Došen, Andrea Doko Jelušić, Stjepan Orešković, Igor Grdić, John Gašparac
Pogledaj originalni članak

Zašto je Hrvatska poželjno investicijsko tržište, koje industrije imaju visok investicijski potencijal, gdje je u svemu tome zdravstveni sektor, koliko su važne investicije u digitalizaciji, ali i kako je biti poduzetnik u Hrvatskoj i je li na domaćoj sceni moguće uspjeti – sve su to pitanja na koja će se odgovor pokušati dati na današnjoj konferenciji „Investirajte pametno – Investirajte u Hrvatskoj”, koju organiziraju Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja te Večernji list.

Stručnjaci iz raznih područja okupit će se u rovinjskom hotelu Lone s ciljem predstavljanja potencijala te potencijalnog umrežavanja zbog čega će se nakon konferencije održati i B2B matchmaking event.

Svi hrvatski potencijali

– Ideja je da se ovom konferencijom inovativne tvrtke iz Hrvatske, zainteresirane za pronalazak investitora ili partnera, povežu s onima koji traže prilike za uspješnu suradnju i ulaganja u Hrvatskoj.

Na B2B dijelu događaja bit će moguće umrežavanje predstavnika tvrtki te investitora i partnera za razvoj inovativnih projekata, proizvoda i usluga u području strateških segmenata i tematskih područja pametne specijalizacije u Hrvatskoj – poručuju organizatori događaja koji se održava u okviru „Strateškog projekta za podršku inicijativa klastera konkurentnosti“, financiranog iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju od 2014. do 2020. godine.

Također, konferenciju podržava i Hrvatsko-kanadska poslovna mreža te AmCham, Američka gospodarska komora u Hrvatskoj.

– Događaj poput ovoga izvrsna je prilika za pronalazak područja i projekata za ulaganje s velikim investicijskim potencijalom i proširenje poslovne mreže s kvalitetnim partnerima i plodonosnim suradnjama u Hrvatskoj – stoji u pozivu.

No na temelju čega se uopće Hrvatsku prezentira kao pametan odabir za pametna ulaganja?

Na konferenciji će biti predstavljeni glavni čimbenici koji Hrvatsku čine povoljnom destinacijom za poslovanje i ulaganja, poput primjerice povoljnog geostrateškog položaja.

Također, kada je riječ o investicijskom potencijalu, Strategija pametne specijalizacije Hrvatske za razdoblje od 2016. do 2020. definira pet prioritetnih područja za pametnu specijalizaciju u Hrvatskoj, a to su zdravlje i kvaliteta života, energija i održivost, promet i mobilnost, sigurnost te hrana i bioekonomija.

Na konferenciji će biti predstavljeno i šest industrija, odnosno tržišta koja imaju visok investicijski potencijal.

Za početak, to su farmaceutika, biofarmaceutika i proizvodnja medicinske opreme i uređaja koja bi se trebala orijentirati na personalizirani pristup s fokusom na digitalno integrirana rješenja. Zdravstvene usluge i nove metode preventivne medicine i dijagnostike bit će predstavljene u kontekstu mjerenja zdravstvenih ishoda i pružanja zdravstvenih usluga prema tom modelu.

Energetske tehnologije, sustavi i oprema kao i ekološki prihvatljive tehnologije, oprema i novi materijali rješenje su za distribuiranu i otočnu proizvodnju energije, a proizvodnja dijelova i sustava visoke dodane vrijednosti za cestovna i željeznička vozila ključna je za prijevoz u urbanim sredinama.

Još jedno tržište visokog investicijskog potencijala su i ekološki prihvatljiva prometna rješenja, kao i održiva proizvodnja i prerada hrane.

Za svaku od ovih industrija bit će predstavljen potencijal, a govorit će se o tome koji su ključni kupci i specifične tržišne niše, ali i ključna rješenja te prilike za rast, razvoj i ulaganje. Također, kako bi se pokazalo da se u svakoj od tih industrija već može uspješno poslovati, bit će predstavljeni pozitivni primjeri iz Hrvatske.

Samo jedan od njih je, primjerice, priča o domaćoj IT tvrtki Infinum koja je s tvrtkom Porsche Digital, podružnicom njemačkog Porschea, u Hrvatskoj pokrenula tvrtku Porsche Digital Croatia za dizajn i razvoj softvera, umjetnu inteligenciju i strojno učenje, u koju se planira investirati deset milijuna eura.

Rasprava o poduzetništvu

O toj i mnogim drugim temama razgovarat će se na konferenciji koja počinje svečanim otvaranjem u ponedjeljak u devet sati.

Prisutnima će se prvo obratiti Mirjana Samardžić Novoselec, voditeljica projektnog tima i članica Uprave Apsolona te Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja, a potom će uvodno predavanje održati Robert Blažinović iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja i Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a.

Prvi minipanel održat će se na temu “Investicija u digitalizaciji”, a moderirat će ga Mislav Šimatović, zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista.

O ovoj važnoj grani ulaganja raspravljat će panelisti Igor Grdić, član uprave Vertiva Croatia, Denis Jašarević, predsjednik Uprave IN2, Damir Begović iz ABB-a Hrvatska, Tomislav Balun, direktor IBM-a Hrvatska, Božidar Poldrugač, član uprave Končara i Mirjana Samardžić Novoselec, članica uprave Apsolona.

Sa Stjepanom Oreškovićem, profesorom na Medicinskom fakultetu u Zagrebu te osnivačem i većinskim vlasnikom M+ grupe, intervju će održati voditeljica konferencije i moderatorica Eliana Čandrlić Glibota, nakon čega slijedi velika panel-rasprava “Biti poduzetnik u Hrvatskoj”.

O ovoj izazovnoj temi raspravljat će Marinko Došen, predsjednik uprave AD Plastika, Saša Cvetojević, poduzetnik i investitor, John Gašparac, Country Managing Partner iz PricewaterhouseCoopersa, Andrea Doko Jelušić, izvršna direktorica AmChama, Nataša Ćurić Martinčević, predsjednica Uprave Apsolona te Petar Šimić, direktor Primacošpeda. Konferencija završava pitanjima za paneliste nakon čega slijede B2B matchmaking sastanci.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

SP
Spezzi
14:29 15.03.2021.

hahaha, da prije će netko naći život na Plutonu, nego preko državnih trutova dobiti kakvu uslugu, a kamo li poslovnog partnera. Taj koji tim kanalima traži šansu je s posebnim potrebama.