Istraživanje HUB-a

Broj kartice na webu ne dajte onima kojima ne vjerujete

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kartice
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Kartice
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kartice
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kartice
29.06.2016.
u 10:05
Korisnici internetskog bankarstva još nemaju naviku mijenjanja lozinki, najčešće budu žrtve odavanja podataka o svom računu
Pogledaj originalni članak

Čak 60 posto građana lozinke na mailu i društvenim grupama ne mijenja nikad ili to čine samo kad zaborave staru lozinku. Jednom godišnje mijenja ih 24 posto, a tek tri posto čini to svaki tjedan, pokazali su rezultati istraživanja o tome koliko smo svjesni “cyber” prijetnji i trebamo li se educirati. Provela ga je, na uzorku od 610 ispitanika, Hrvatska udruga banaka, s ciljem da upozori na važnost prevencije internetskih prijevara.

– Najbolje se držati starog pravila da bi razina sigurnosti na internetu trebala biti jednaka onoj u osobnom životu: onome kome ne biste dali broj kartice ili osobne iskaznice u stvarnosti, nemojte ga dati ni na internetu – istaknuo je na predstavljanju rezultata istraživanja Milan Parat, predsjednik odbora za sigurnost HUB-a.

Ipak, najveća pogreška ostaje nemijenjanje lozinki.

– Još uvijek nemamo naviku mijenjati lozinke, ne prijavljujemo internetske prijevare nadležnim institucijama i oslanjamo se uglavnom na savjete prijatelja, a ne stručnjaka – upozoravaju u HUB-u, ali i ističu da ohrabruju podaci koji pokazuju da građani prepoznaju potrebu za internetskim opismenjavanjem: 41 posto ispitanika smatra da se treba više educirati o sigurnosti na internetu, 13 posto ih smatra da se edukacija treba provoditi na radnom mjestu, 11 posto da se svi trebamo educirati samostalno, ali samo 18 posto svjesno je potrebe za edukacijom u školama.

– Premda polovica građana ne zna čemu uopće služi antivirusna zaštita, dobro je da je 95 posto ispitanika ipak koristi. Nadam se da ćemo uskoro i preostali udio od pet posto smanjiti – istaknuo je direktor HUB-a Zdenko Adrović koji napominje i da je hrvatski bankarski sektor jedan od najsigurnijih u Europi te, za razliku od lani, u 2016. ne bilježi veće napadaje na internetsko i mobilno bankarstvo. Ukupno 43 posto ispitanika tvrdi da se nikad nisu susreli s pokušajem zlouporabe, a samo petina ih smatra da su potencijalno ugroženi. Najčešći su napadi u internetskom bankarstvu “phishing” – krađa identiteta navođenjem žrtve na odavanje podataka o računu te zloćudni programi. U Hrvatskoj nisu učestale ni interne zlouporabe podataka.•

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BU
BubyZG
19:16 29.06.2016.

Tragikomično je da upravo bakari naplaćuju ponovnu izradu i dostavu PIN-a za kartice, a ovdje nam sugeriraju da što češće mijenjamo lozinke ( PIN je također lozinka !! ). Par puta godišnje, kažu - mora da im je zagustilo kad i na ovaj način pokušavaju zarađivati ! Inače, slažem se sa preporukom o mijenjanju lozinke, ali neka to prestanu naplaćivati !!!!