POČINJU DUBINSKO SNIMANJE

Jadransku banku planira preuzeti HPB

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Jadransku banku planira preuzeti HPB
19.09.2017.
u 07:05
Ne otkrije li tijekom “due dilligencea” skrivene gubitke, Hrvatska poštanska banka ima ozbiljnu namjeru preuzeti šibensku banku
Pogledaj originalni članak

Hrvatska poštanska banka ima najozbiljniju namjeru preuzeti saniranu Jadransku banku. Na Zagrebačkoj burzi jučer su objavili informaciju o sklapanju Ugovora o povjerljivosti s Jadranskom bankom zbog namjere provođenja dubinskog snimanja radi potencijalnog stjecanja male šibenske banke s ukupno 0,45 posto udjela u imovini bankarskog sektora.

Propao pokušaj prodaje

Da podsjetimo, nakon dugog razdoblja u kojem zbog loših kredita nije mogla ispunjavati regulatorne zahtjeve adekvatnosti kapitala, HNB je Jadransku banku poslao u sanaciju koju je provodila Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka (DAB), a tijekom tog procesa uslijedila je, početkom ove godine, serija uhićenja bivšeg vodstva banke zbog nezakonitog odobravanja plasmana.

Krajnji trošak sanacije, u kojoj je pokriveno 800 milijuna kuna gubitaka, u DAB-u su procijenili na oko 300 milijuna kuna, što je HNB-u i bio glavni motiv da se odluči na taj postupak umjesto stečaja u kojem bi DAB morao isplatiti oko 1,7 mlrd. kuna osiguranih depozita. Premda su je tijekom sanacije i dokapitalizirali, adekvatnost kapitala još je na tek 4,29 posto, a polugodišnji gubitak nešto manji od deset milijuna kuna. Nakon sanacije objavljen je javni poziv potencijalnim investitorima za preuzimanje banke za oko 50-ak milijuna kuna te se u prvom pokušaju javilo pet zainteresiranih kreditnih institucija. Nakon neuspješne prodaje, tijekom koje se javio i ulagač nepoznata identiteta i porijekla novca, u kuloarima se spominjalo i prepuštanje Croatia banci za jednu kunu.

HPB bi premašio 5% tržišta

No, čini se da je HPB ipak najizgledniji kandidat. Ne naiđu li tijekom dubinskog snimanja poslovanja na skrivene gubitke, spremni su preuzeti Jadransku banku, čime bi im udio na tržištu porastao sa 4,98 na 5,43 posto.    

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.