PRATE TRENDOVE

Jamnica u novom biznisu - alkoholnim pićima s malo kalorija i gaziranom vodom

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Jamnica u novom biznisu - alkoholnim pićima s malo kalorija i gaziranom vodom
22.04.2021.
u 12:34
Industrija pića inovacijama i kreativnošću te društvenom odgovornošću krči put do polica
Pogledaj originalni članak

Industrija pića jedan je od najdinamičnijih i najkompetitivnijih sektora u kojem opstaju samo najjači i najinovativniji, pa nije čudo što i vodeći hrvatski proizvođač vode i pića ovih dana širi svoj portfelj na potpuno novu vrstu pića. Po prvi puta u svojoj, 193 godine staroj povijesti, Jamnica na tržište izlazi s “hard seltzerom”, kategorijom koja u Hrvatskoj dosad nije postojala, a riječ je o alkoholnom piću razvijenom na bazi gazirane vode uz dodatak prirodnih aroma i niskim udjelom alkohola iz šećerne trske.

U trendu je neočekivano

Hard seltzeri su u SAD-u najveću popularnost stekli upravo u posljednje dvije godine i svi veći proizvođači pića u portfelju imaju barem jedan takav brend kojega svrstavaju u kategoriju sladnih pića s okusom i širu kategoriju piva. O potencijalu možda najbolje govori to što je početkom 2018. na tržištu SAD-a bilo svega 10-ak brendova hard seltzera, a lani već 65. U pandemiji koronavirusa pokazali su se najotpornijim segmentom unutar cijele industrije alkoholnih pića koju je snažno pogodilo iznenadno zatvaranje barova i restorana.

Potrošnja koja se prelila na maloprodaju lani je, primjerice u lipnju, na tjednoj bazi generirala više od 100 milijuna dolara, najmanje 50 milijuna više nego u istom razdoblju godinu ranije, što je i Jamnicu ponukalo da se približi potrošačima koji vole isprobavati nove stvari, informiraniji su i prate trendove. Receptura prvog hrvatskog hard seltzera i prvog uopće na domaćem tržištu pod imenom Barts u potpunosti se i od nule, više od godinu i pol razvijala u Jamničinom razvojno-istraživačkom laboratoriju. A kako mu je baza gazirana voda koja joj je temeljni biznis, taj poslovni i marketinški potez i nije tako neobičan, tvrde iz kompanije.

Sandy Lovković, direktorica razvoja i istraživanja Grupe pića Fortenova grupe kaže kako su im inspiracija bili upravo američki hard seltzeri. Dostupni u dva okusa, limeta-limun-đumbir te brusnica, i Jamničini imaju samo 4% udjela alkohola iz fermentirane šećerne trske i niskoenergetski su. Sadrže svega 29 kcal na 100 ml. U SAD-u ovim osvježavajućim pićima, inovaciji za koju se smatra kako bi industriju pića mogla uzdrmati i promijeniti kako je to prije 10-ak godina bilo s radlerima, najviše naginje demografska skupina punoljetnih milenijalaca.

– Naši potrošači vole novitete, a ovom kategorijom pokazujemo da smo spremni napraviti nešto drugačije, nešto van rutine i očekivanog – ističe Darko Cesarec, izvršni direktor marketinga Grupe pića unutar Fortenova grupe, te dodaje kako im se, osim na hrvatskom tržištu, otvara prilika da s Bartsom znakovita slogana “Life Less Usual” budu prvi u regiji, pa potencijal vide i na izvoznim tržištima.

Badel 1862, zadnjih godina pak puno ulaže u premiumizaciju svojih proizvoda jer želi da kvalitetu sadržaja prate i vrhunska ambalaža i pakiranje u skladu s najsuvremenijim trendovima.

– Kao lider na tržištu imamo odgovornost biti inovativni kako bismo dali poticaj cjelokupnoj industriji i njezinu rastu – ističu iz Badela.

Redovito šire asortiman lansiranjem ekstenzija najprodavanijih brendova, a zahvaljujući stvaranju novih prilika konzumacije “kod kuće”, u maloprodaji se nameće i “ready to drink” (RTD) kategorija, koja postaje sve zanimljivija.

Pivari značajno šire poslovanje u craft segmentu, a što se tiče trendova u vinarstvu, sommelieri kažu kako su vinoljupci širom svijeta bogata i slatka vina zamijenili za lakša, svježa, s manje šećera i niskim sulfitom, a taj će se trend sigurno nastaviti sljedećih godina.

U modi veganska vina

– U modi su i veganska vina, najbolji svjetski restorani imali su ih i prije pandemije, a u novonastaloj situaciji lokalni ekoproizvodi s bio certifikatom nikad nisu bili traženiji – kazao je Marino Markežić, vlasnik brenda Kabola i prvi vinar u Istri koji je još 2009. prešao na ekološku proizvodnju vina.

Zapravo se u skladu s trendovima, koji vode računa i o brizi za okoliš te održivom poslovanju, svi proizvođači pića okreću najkreativnijem i najinovativnijem koje čini razliku. Jamnica plus ovih je dana na tržište lansirala i novu ambalažu i vizualni identitet gazirane prirodne mineralne vode sa smanjenom gramaturom plastike. Samo u ovoj godini smanjit će količinu plastike za 390 tona.

Coca-Cola je nedavno predstavila i prototip papirnate boce, dok je njihova mineralna voda Römerquelle prva voda u Hrvatskoj u ambalaži od recikliranih plastičnih boca. I Cedevitino modernizirano ‘On-The-Go’ pakiranje s jedinstvenim mehanizmom otvaranja “skini, stisni, protresi”, uštedjet će 180 tona ambalažnog otpada, a što se tiče sadržaja nedavno je lansiran i okus crvene naranče. 

 

>> VEČERNJI TV Suosnivač Nanobita Alan Sumina otkrio kako se eksperimentiranje u izradi igara pretvorilo u biznis vrijedan milijardu kuna

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZA
zagi101
12:46 22.04.2021.

ta niskoenergetska pića sadrže umjetna sladila koja poboljšavaju okus ali su jako štetni za crijeva jer uništavaju floru u crijevima. ne znam zašto se o tome šuti