Dani osiguranja

Javni natječaji najveća su devastacija kaska

Foto: ''
Javni natječaji najveća su devastacija kaska
16.11.2010.
u 19:00
Troškovi uvođenja Sovencyja II, koji se uvodi od 1. siječnja 2013. godine, mogli bi poskupiti proizvode u osiguranju
Pogledaj originalni članak

Autoodgovornost i kasko drže 42 posto tržišta osiguranja, a to je velik novac. No, zašto smo u kasku negativni? Prosječna je šteta u kaskoosiguranju na hrvatskom tržištu osam tisuća kuna, prosječna premija dvije tisuće kuna, a na 100 polica barem će 30 prijaviti štetu. Javni natječaji najveća su devastacija kaska u posljednje vrijeme. Oni jednostavno uništavaju kaskoosiguranje. Tržište kaska je "malo para, puno krokodila".

Kasko je jeftin proizvod i ne može pokriti svoje troškove – upozorio je Goran Radić, direktor sektora za motorna vozila u Croatia osiguranju, na panelu održanom drugog dana konferencije Dani osiguranja u organizaciji HGK. Ističe da će se, kada dođe do liberalizacije tržišta, ista situacija dogoditi i s autoodgovornosti, koja je sada iznimno pozitivna.

Trenutačno su aktualne dampinške cijene, kasko je postao vrlo jeftin, čak jeftiniji od autoodgovornosti. Prodaje se samo ako je jeftiniji od konkurentske ponude, ne poštuju se pravila struke.

– Na 100 kuna premije trošimo 112 kuna, znači da nam je svaka kasko polica negativna. Tržište kaskoproizvoda negativno je 12 posto. Kad postignemo da prosječna premija slijedi kombiniranu kvotu šteta, bit ćemo pozitivni – ističe Radić te dodaje da se osiguravatelji moraju povezati i imati zajedničku bazu podataka s problematičnim osiguranicima koji žele zaraditi na prijavi šteta. Leasing je, kaže, također u dampingu – osiguravatelji imaju povećan opseg pokrića, a nižu cijenu. Rješenje za probleme kaska vidi u zaustavljanju pada prosječne premije u 2011., kad očekuju još manje prodanih vozila. Ključ je i u edukaciji prodajne mreže, da zastupnici i agenti znaju što prodaju.

Kad je posrijedi nadzor i primjena pravila Solvency II od 1. siječnja 2013., zbog troškova pripreme koji će dosegnuti šest milijuna eura te dodatnih milijun eura godišnje, realno je da bi proizvodi u osiguranju mogli poskupjeti.

Hanfa zasad još nije zadovoljna ni sustavom upravljanja rizicima.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

WI
witchy
00:32 17.11.2010.

opet jedan od \"gluhih\" napisa. tko je na tržištu prvi izašao s dampinškim cijenama??? euroherc i njegove podružnice. naravno da mogu rušiti cijene, kad je ravno dobitku na lutriji da od njih naplatiš štetu - za razliku od CO koji su uvijek bili korektni. što bi se reklo j... i pošten - dođe ti na isto.

NE
newform1
00:45 17.11.2010.

Jadnici, sve mi ih je žal. Sve osiguravateljske kuće su u ruševnim zgradama, ljudi nemaju stolce i stolove... Čista sirotinja...

Avatar nekakav
nekakav
08:50 17.11.2010.

nek usporede svoje cijene police A0 sa cijenama u okruženju. italija dvaput jeftinija, slovenci bar za trećinu. mađari, austrijanci, bosanci, srbi..svi jeftiniji. pa tko tu koga?! totalnu globalizaciju želimo! nek osjete konkurenicju. ne mogu i ne smiju oni imati zaradu po polici veću od 65%!