Trgovine Narodni trgovački lanac namjerava otkupiti udio Željka Keruma

Josip Milavić: Bit ćemo najbolja ili druga kompanija nakon Todorićeve

Foto: Leonardno Ninčević i Nino Strmotić
Josip Milavić: Bit ćemo najbolja ili druga kompanija nakon Todorićeve
05.01.2010.
u 07:55
Gavrilović, Tommy, Studenac i čakovački Mlinovi glavni su vlasnici NTL-a, koji zapošljava 11 tisuća radnika, ima 1300 trgovina i prihod od 8 mlrd. kuna
Pogledaj originalni članak

Već smo u nekim dogovorima. Razgovarao sam sa Željkom Kerumom i najvjerojatnije ćemo otkupiti njegov udio u Narodnom trgovačkom lancu (NTL-u) koji će ostati jak kao i što je bio, a možda će biti još i jači – izjavio je jučer za Večernji list Josip Milavić, predsjednik Nadzornog odbora NTL-a, vlasnik omiške tvrtke Studenac, komentirajući najavu splitskog gradonačelnika da će prodati trgovački dio svoje tvrtke i isključivo se posvetiti politici.

Kerum sve iznenadio
Kerum je iznenadio mnoge, a sam Milavić rekao nam je prije dva dana da je to loša vijest za NTL, no Kerum, koji je i jedan od osnivača NTL-a, vrlo je ozbiljan poduzetnik koji sve ono što najavi – i ostvari. NTL, koji godišnje ostvaruje prihod oko osam milijardi kuna, ima deset vlasnika, a četiri – Gavrilović, Studenac, Tommy i čakovački Mlinovi – vode glavnu igru.

– Cilj nam je sačuvati domaću prehrambenu proizvodnju, koja je najzdraviji dio hrvatske industrije, zaštititi radna mjesta te zadržati drugu poziciju na tržištu prehrambene trgovine. NTL će biti, ako ne najbolja, onda sigurno druga kompanija nakon Todorićeve – naglašava Milavić.

S obzirom na obveze iz ugovora o osnivanju te klauzulu po kojoj vlasnici NTL-a imaju prednost u otkupu udjela, očekuje se da će oni u idućih mjesec dana i otkupiti Kerumov udio.

Prodaja realna za sve
– Prodaja je realna opcija za sve domaće lance. Svaki trgovački lanac koji je naglo izrastao u posljednjih desetak godina, a djeluje samo u RH, teško može podnijeti pad tržišta maloprodaje od oko 20 posto, skuplje kreditiranje, smanjeni fokus vlasnika zbog diverzifikacije biznisa te promjenu preferencija potrošača prema diskonterima i soft-diskonterima.

Opstanak ovisi o tome koliko se brzo može naći kvalitetan novi menadžment, podrška jake banke i dobavljača te rezanje fiksnih i investicijskih troškova. Agrokor ne može kupiti Kerum zbog prevelika tržišnoga udjela, ali konzorcij domaćih partnera, iza kojeg može, ali i ne mora stajati Agrokor, najizgledniji je, ako ne i jedini kupac – kazao je Drago Munjiza, direktor savjetodavne tvrtke Jakov Viktor. Kerum, tvrdi, vrijedi oko 40 posto godišnjeg prihoda, s korekcijom nadolje zbog strukture zaduženja od pet do sedam posto.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.