Osam godina nakon što je pokrenula vlastiti posao – mystery shopping i tvrtku Heraklea, tada prvu takve vrste u zemlji – Kristina Horbec odlučila se na novi poslovni izazov – otvaranje holističkog centra. Heraklea ostaje u njezinu vlasništvu, ali vođenje prepušta kolegici iz tvrtke.
Alternativni odmori
– Na vrijeme sam naučila da je menadžer onoliko jak koliko je jak njegov tim, pa mogu mirno otići jer moj tim već dulje samostalno izvrsno funkcionira. Slušajući sebe i radeći na sebi, shvatila sam da sam uvijek radije poduzetnik nego menadžer, iako se i kao menadžer maksimalno i kontinuirano usavršavam. Heraklea je u fazi kad joj treba drugi tip osobe, a za mene osobno vrijeme je za nove životne avanture – kaže K. Horbec.
Na ideju otvaranja holističkog centra blizu obale kao mjesta gdje će se ljudi moći odmoriti od svih i svega i raditi na sebi, kaže, došla je netom prije odlaska na odmor.
– Poslovni plan je gotov, zemlja pronađena, sada se rješavaju papiri, što može zapeti i možda ću morati naći novu lokaciju, no nadam se da će biti ona predviđena blizu Rogoznice i nadam se da će me jedna od tri banke s kojima godinama uspješno surađujemo pratiti u svemu. Drugi je put sve lakše – tvrdi. Smatra da će projekt biti isplativ jer u posljednjih 10 do 15 godina inozemni turizam bilježi trend koji je povezan sa sve većom količinom literature za samopomoć na tržištu i općenito rada na sebi, a taj je potreba za alternativnim godišnjim odmorima u tzv. holističkim centrima/resortima.
Spremna na prodaju
– Plan je da u centru okupimo predavače, domaće i strane stručnjake iz područja osobnog rasta i razvoja, duhovnosti, posla i karijere, financija te obitelji i odnosa, a gostima pružimo priliku da se odmore od svega i svih i slušaju sebe i rade na sebi te se prisjete što oni zaista žele u životu i počnu to ostvariti – objašnjava K. Horbec.
Iako za sada ostaje vlasnica u Heraklei, nema ništa protiv toga da se to promijeni i uvjerena je da će se prava prilika pojaviti u pravo vrijeme. Jer ponuda je bilo još na početku rada tvrtke, iako među njima i onih lažnih. Inače, udjel u sličnim tvrtkama u regiji u kojima je bila suvlasnik je prodala. Heraklea je do sada ostvarila suradnju s više od 160 klijenata iz više od 25 različitih djelatnosti.
– Usluge se najviše traže kada pada prodaja, kada je velika konkurencija u određenom segmentu, ali i kad se odvijaju određene promotivne aktivnosti. Kao i u svemu, najmanje se koristi u preventivne svrhe – kaže.
Mystery shoppingom u najvećoj mjeri koriste se banke, autokuće i telekomi. U tvrtki je šest stalno zaposlenih te 600 honoraraca, tajnih kupaca.
Komentirajući uslugu prodavača u recesiji, Kristina Horbec kaže da njihova i inozemna istraživanja u kojima su sudjelovali pokazuju da usluga posvuda pada. Četvrtinu kupaca se ne pozdravlja, tek se svakom drugom prodavači osmjehnu, a vrijeme čekanja u redovima gotovo se udvostručilo u odnosu na 2008., prije recesije. Razlog može biti smanjenje osoblja zbog recesije i izostanak ulaganja u edukaciju i motivaciju u postojeće zaposlenike, objašnjava. Što se tiče usavršavanja usluge, kaže da domaće banke i autokuće najviše rade na sebi, a od regija najviše zaostaje Dalmacija, dok Istra prednjači u turizmu, a sjeverna Hrvatska u ostalim djelatnostima. Prodavačima, kaže, nedostaje pozdrav i osmijeh te prodajne vještine i motivacija.
Bravo, Kristina! Primjer uspješne i pametne žene! Mnogo uspjeha u novom poslu!