Pokrenut je predstečaj Brodotrogira d. d., krovne tvrtke koja posjeduje udjele u dvanaest poduzeća u koje je raspoređeno 700 radnika. U predstečajni postupak ide i tvrtka Hrvatska brodogradnja Trogir d.o.o., preko koje se odvija brodograđevna djelatnosti. Na tu je tvrtku prenesena koncesija na pomorsko dobro, ali i vlasništvo nad zgradama, strojevima i alatima.
Obje tvrtke imaju blokirane račune dulje od 60 dana, a da bi se spasile od stečaja, dale su prijedlog za sklapanje predstečajne nagodbe. Sustav trogirskog škvera u probleme je upao u prvoj godini poslovanja u kojoj nije bilo isplata iz državnog proračuna vezanih za program restrukturiranja. Time je propalo spašavanje Brodotrogira, u koji je država nizom sanacija od 1992. godine investirala ukupno 4,3 milijarde kuna. Pozitivno je tek da Končarovo brodogradilište nema aktivnih državnih jamstava pa njegova propast neće daljnje osiromašivati džepove građana.
Imali su 1250 radnika 2012.
Podsjetimo, Danko Končar, odnosno njegova Kermas energija, privatizirala je još 2013. godine Brodotrogir na temelju plana restrukturiranja koji je odobrila Europska komisija. On je uključivao dotacije države od ukupno 380 milijuna kuna, a za održavanje brodograđevne djelatnosti, s obzirom na to da je plan podrazumijevao diversifikaciju poslovanja tako da brodograđevne djelatnosti donose 60 posto prihoda, a 40 posto prihoda nove djelatnosti poput megamarine, servisne baze i poslovno-turističke zone. Uoči preuzimanja tvrtka je imala 1250 radnika, surađivala je sa 624 domaće tvrtke, od kojih je 247 iz županije pa je stoga trogirski škver i proglašen izuzetno značajnim gospodarskim subjektom za širu regiju.
Odmah nakon ulaska Končara, Brodotrogiru su, kao i drugim brodogradilištima, drastično pali prihodi. Radnici su upozoravali da su im knjige narudžbi prazne te da imaju ugovore za svega nekoliko manjih brodova koji ne mogu podržavati toliku količinu zaposlenika. Podaci iz analize Ante Baje s Instituta za javne financije i dokazuju da za posljednje dvije godine nema novih narudžbi brodova, nakon što su obavljene dvije isporuke većih plovila, a sindikalisti objašnjavaju da su na druge tvrtke ugovoreni poslovi izrade malih plovila od 20-30 metara duljine.
Radnicima isplata sigurna
Ukupne su obveze Brodotrogira krajem veljače iznosile 304 milijuna kuna, ali tek je manji dio dospio. Končar u nagodbi predlaže da se dug PBZ-u od 92,4 milijuna kuna isplati u cijelosti, ali da se reprogramira na rok od deset godina. Drugi je najveći vjerovnik sam Končar, koji potražuje pozajmicu od gotovo 92 milijuna kuna. On predlaže da se 70 posto duga otpiše, a 30 posto vrati u roku od osam godina. Isto predlaže i svim ostalim dobavljačima kojima je ostao dužan.
Radnicima bi njihovih 900 tisuća kuna isplatio u cijelosti. Plan predviđa i mjere operativnog restrukturiranja, pri čemu se izdvajaju i nove usluge – naplata parkirališta, kao i novi najmovi poslovnih prostora, alata, opreme. Novim djelatnostima, kao i smanjenjem broja radnika za njih 20, što je četvrtina radnika u toj kompaniji, Končar planira pojačati profitabilnost. Iz plana je vidljivo da se ostvaruje prvotni plan o gašenju brodogradnje na području Trogira. Prijedlog nagodbe vjerovnika Hrvatske brodogradnje nije prihvaćen pa nije ni objavljen jer je sud tražio njegovu dopunu.
Nije mu dosta sto je dosad zamracio-sada bi i produzetak skrbi za sebe.