Trgovci na malo

Konzum i dalje vodeći, a rastu prihodi malih kvartovskih dućana

Foto: Boris Scitar/Vecernji list
Konzum i dalje vodeći, a rastu prihodi malih kvartovskih dućana
14.09.2017.
u 16:32
Konzum ima tržišni udjel od 20 do 30%, ali i neznatno manji prihod i tržišni udjel; znatan rast imali su Lidl i Kaufland, kažu u AZTN-u
Pogledaj originalni članak

Deset vodećih trgovaca u Hrvatskoj – Konzum, Lidl, Plodine, Kaufland, Tommy, Spar, Billa, Studenac, KTC, NTL – u prošloj je godini ostvarilo prihod od 27,85 milijardi kuna, što je nominalan rast od 584 mil. kuna ili 2,1% u odnosu na 2015., pokazalo je istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).

Istraživanje je obuhvatilo 51 najvažnijeg poduzetnika u Hrvatskoj, koji su u 2016. zajedno ostvarili prihod od 33,9 mlrd. kuna, što znači da je tržište trgovine na malo slabije raslo u odnosu na godinu ranije. Među njima je 31 dobitnik i 19 gubitnika po prihodima, no poredak najvećih je isti. Iako prošlogodišnja financijska izvješća za Agrokorove kompanije još nisu javno objavljena zbog revizije, anketnim podaci AZTN-a, koji se u prvom kvartalu prikupljaju od svih trgovaca, pokazali su da je Konzum i dalje vodeći s tržišnim udjelom od 20 do 30%, ali s neznatno manjim prihodom i tržišnim udjelom. I Plodinama je neznatno pao tržišni udio, dok je NTL grupa u 10 najvećih imala najveći, gotovo dvoznamenkasti rast prihoda. Znatan rast imali su Lidl i Kaufland te, nešto manji, Studenac i Tommy.

– Prvih pet poduzetnika drži nešto manje od dvije trećine, a prvih 10 nešto više od četiri petine ukupnog tržišta, 82,1% – ističu u AZTN-u. Koncem 2016. Spar je preuzeo Billu, no kako je stvarno preuzimanje realizirano u lipnju 2017., ono će tek pokazati učinke na poslovanje Spara i njegovu poziciju na listi 10 najvećih trgovaca, napominju iz AZTN-a, dodajući i kako je Billa lani imala najveći pad prihoda među trgovcima.

Maloprodaju u 2016. obilježilo je stoga tek jedno manje preuzimanje izravnog konkurenta na tržištu, kojim je Lonia iz Kutine preuzela dodatnih 20 prodajnih mjesta Dinove-Dione, a najveća dinamika na tržištu očitovala se u preuzimanjima na regionalnim razinama i to uglavnom manjih lokalnih trgovaca.

Neki su lokalni i regionalni trgovci tako imali rast prihoda zamjetno veći nego Top 10 trgovaca, što je znak da manji trgovci pokazuju “žilavost” i nastavljaju bilježiti rast u konkurentskom okružju, objašnjavaju iz AZTN-a. Stoga i neto prodajna površina trgovina bilježi trend rasta upravo u malim prodavaonicama i supermarketima, dok je pad zabilježen u samoposlugama i hipermarketima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

BU
Budak
17:53 14.09.2017.

Zašto Todorić još nije u zatvoru?

Avatar Klodi
Klodi
19:02 14.09.2017.

Konzumirati vodeći. Sigurno laž.

MU
mulag
17:29 14.09.2017.

pa samo ON i ima male ducancice