Prihodi rasli najsporije od 2013.

Kriza okončala renesansu digitalnog oglašavanja

Foto: PASCAL ROSSIGNOL/REUTERS
FILE PHOTO: Letters spell the word "Alphabet" as they are seen on a computer screen with a Google search page in this photo illustration
Foto: DADO RUVIC/REUTERS
FILE PHOTO: A 3D printed Facebook's new rebrand logo Meta is seen in front of displayed Google logo in this illustration
Foto: Annegret Hilse/REUTERS
FILE PHOTO: Republican National Committee sues Google over email spam filters
27.10.2022.
u 07:56
Računalstvo u 'oblaku', kao i digitalno oglašavanje, do sada su promatrani kao biznisi koji su otporniji na ekonomsko usporavanje
Pogledaj originalni članak

Svijet digitalnog oglašavanja i trgovine s neskrivenom je zabrinutošću popratio financijsko izvješće Alphabeta u kojem stoji da je američki internetski div zabilježio ozbiljno i neočekivano usporavanje u temeljnom oglašivačkom poslovanju.

Kako prenosi Financial Times, prihodi u trećem tromjesečju najvećeg prodavača digitalnog oglašavanja u SAD-u porasli su 6 posto, dosegnuvši 69,1 milijardu dolara.

YouTube u minusu

Ako se izuzme kratka kontrakcija na početku pandemije 2020. godine, ovaj rezultat predstavlja najsporiju stopu rasta od 2013. godine. K tome, to je zamjetno slabije od očekivanja analitičara koji su očekivali da su ti prihodi porasli 9 posto, prema podacima Refinitiva.

Prihodi Google Searcha rasli su 4,2 posto na 39,5 milijardi dolara, nasuprot očekivanja od 8 posto. Oglašivački prihodi YouTubea smanjili su se dva posto dosegnuvši 7,1 milijardu dolara. Analitičari su očekivali porast od 4,4 posto. Inače, ovo je prvi pad oglašivačkih prihoda YouTubea od 2020. kada je Alphabet počeo odvojeno objavljivati rezultate tog servisa.

Tezi da tehnološkom, odnosno internetskom sektoru više ne cvjetaju ruže kao donedavno svoj su obol dalo i upozorenje Microsofta objavljeno u utorak. Softverski je div istaknuo kako očekuje usporavanje svog poslovanja s računalstvom "u oblaku" tijekom idućih mjeseci. Zašto te dvije stvari plaše svijet digitalnog oglašavanja? Računalstvo u "oblaku", kao i digitalno oglašavanje, do sada su promatrani kao biznisi koji su otporniji na ekonomsko usporavanje od ostalih dijelova tehnološkog tržišta. Sukladno tome, reagirala je i burza.

Vrijednost dionica Alphabeta - krovne kompanije Googlea - i Microsofta oslabile su gotovo 7 posto, no povukle su prema dolje i dionice Mete i Amazona koje su oslabile za 4 posto. Naime, Alphabet i Microsoft među prvima su od tehnoloških kompanija objavili rezultate, pa su investitori iz "predostrožnosti" počeli prodavati i druge tehnološke dionice pretpostavljajući objavu sličnih loših izvješća.

U razgovoru s dioničarima prvi čovjek Alphabeta Sundar Pichai kazao je kako je ovo "teško vrijeme za oglašivačko tržište". Financijska direktorica Ruth Porat istaknula je kako je usporavanje u ovom tromjesečju rezultat i usporedbe s iznimno dobrim trećim kvartalom prošle godine, kada je kompanija "jahala" na valu velikog prelaska oglašavanja na internet, potaknutog pandemijom. Ipak, kazala je kako je ove godine primjetno "povlačenje oglašivača u pojedinim područjima".

Snapchat potonuo

Upravo je to pokazatelj da usporava ne samo digitalno oglašavanje, nego i cjelokupno američko gospodarstvo. Naime, marketinški budžeti često su prvi na udaru rezanja u kompanijama kada dođu ekonomski zahtjevna vremena. Da je tome tako, govori i ovotjedna vijest da pažljivo praćen pokazatelj potrošačkog povjerenja bilježi najnižu razinu u više od godinu dana.

Ekonomski analitičari pojašnjavaju da oštar pad indeksa sugerira da je ekonomski rast usporio na početku četvrtog tromjesečja.

Tome u prilog ide i vijest da je servis za streaming glazbe Spotify - kojem je američko tržište najveće i najvažnije - jučer objavio da je "izazovno ekonomsko okruženje" negativno utjecalo na oglašivačke prihode u trećem tromjesečju. To je dovelo do većeg gubitka unatoč solidnom rastu prihoda od temeljnog poslovanja, prodaje pretplate. K tome, prošloga su tjedna cijene dionica još jedne tehnološke kompanije, Snapchata, potonule za trećinu nakon tvrdnje da su oglašivači nastavili smanjivati marketinške budžete zbog inflacije i rastućih troškova. 

>> VIDEO Tko je supruga novog britanskog premijera? Njeno bogatstvo procjenjuje se na 500 mil. funti, obitelj je imućnija od Charlesa III

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.