Potpisima je jučer zapečaćeno ono o čemu se posljednjih dana u dubrovačkim turističkim krugovima tek počelo šuškati: istarska Maistra postala je većinski vlasnik hotela Hilton Imperial u Dubrovniku. Rovinjska turistička kompanija iz sastava koncerna Adris kupila je od Atlantske plovidbe 81,6 posto tog dubrovačkog visokokategornika. Cijena nije objavljena, ali analitičari procjenjuju da je ona svakako između 15 i 20 milijuna eura. Drugo veliko, tektonsko preslagivanje u hrvatskom turizmu (nakon Lukšić grupe i Istraturista prije nekoliko tjedana) svojim su parafom zaključili Ante Vlahović, predsjednik uprave Adris grupe i predsjednik Nadzornog odbora Maistre, i Pero Kulaš, predsjednik uprave Atlantske plovidbe.
Definirali razvojni put
– U svome poslu znat ćemo poštovati ono što su stvarali mnogi naraštaji dubrovačkih ljudi. Znat ćemo biti odgovorni poslodavac i dobar prijatelj Grada. I ovim iskorakom u najprestižniju turističku destinaciju ustrajemo na izvrsnosti u svome poslovanju. Nedavnom kupnjom Croatia osiguranja, ulaganjima u turizam i zdravu hranu, Adris se afirmirao kao vjerodostojan investitor i definirao svoj razvojni put – znakovito je jučer prokomentirao Ante Vlahović buduće kompanijine prioritete među kojima je, kako je potvrdio za Večernji list, i privatizacija ACI-ja.
– Da, zainteresirani smo i za ACI. Ovim, pak, iskorakom u najatraktivniju turističku destinaciju, nakon gradnje hotela Monte Mulini i Lone u Rovinju te gotovo tri milijarde kuna uloženih u turistički dio kompanije, nastavljamo ulagati u najkvalitetniji segment hotelske ponude, čime na najbolji način potvrđujemo izvrsnost u svome poslovanju. Tomu će svakako pridonijeti i nastavak suradnje s etabliranim svjetskim brendom Hiltonom – kazao je u Dubrovniku prvi čovjek Adrisa.
Žilavih pet zvjezdica
Motiv za kupnju Hiltona i širenje poslovanja u segmentu s pet zvjezdica bilo je, napominju u Adrisu, i to što se upravo taj segment pokazao održivim i cjenovno najmanje osjetljivim dijelom poslovanja.
Za promatrače, širenje na Dubrovnik još jedna je potvrda da Maistra, odnosno Adris, u društvu s Lukšić grupom i Valamarom ostaje čvrsto u uskom krugu od tri najveća, ključna igrača u hrvatskom turizmu.
– Odličan poslovni potez. Izlazak iz Istre i ulazak na velika vrata, s hotelom od pet zvjezdica, u prestižni Dubrovnik pokazatelj je Adrisove ozbiljnosti i dugoročne turističke opredijeljenosti. Nakon što je Lukšić grupa kupila umaški Istraturist, ova je transakcija zasigurno i svojevrsna demonstracija snage i poruka; ostajemo u vrhu – zaključuju turistički analitičari.
Do ove kupoprodaje omjer snaga u hrvatskom turizmu bio je sljedeći; najveća je Lukšić grupa sa 45.000 kreveta, Valamar je drugi sa 42.000, dok Maistra raspolaže s nepune 34.000 kreveta. Kupnjom Hiltona Maistra je narasla za oko 150 komfornih smještajnih jedinica u jednom od najpoznatijih dubrovačkih hotela, vrhunske lokacije i najviših pet zvjezdica.