Prowein 2010.

Mala zemlja za veliki vinski biznis na svjetskim tržištima?

Foto: Zvonko Bosnić/PIXSELL
Mala zemlja za veliki vinski biznis na svjetskim tržištima?
23.03.2010.
u 16:20
Izvozni trendovi hrvatskih vina iz godine u godinu pomiču se prema višoj kategoriji i kvaliteti, čemu je doprinijela i primjena najmodernijih svjetskih tehnoloških procesa u vinogradarstvu i podrumarstvu, tvrdi M. Rakuša-Martulaš.
Pogledaj originalni članak

Prve pošiljke vina za nove dobavljače dogovorene su i sklopljeni konkretni poslovi te iz prve ruke provjereno kakvi novi trendovi i “vjetrovi” pušu na svjetskom vinarskom tržištu, ocjena je 30-ak hrvatskih izlagača vina koji su se na vodećem međunarodnodnom sajmu vina i jakih alkoholnih pića Prowein 2010. u Düsseldorfu, koji završava danas, predstavili s više od 150 svojih najboljih vina.

Nijemcima prodamo 2 milijuna boca godišnje

Zajednički nastup u organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede možda ubrza i stvaranje brenda “vinska Hrvatska”, slažu se vinari. Već odavno je jasno da mala država poput Hrvatske s jakom vinarskom tradicijom i velikom raznolikošću vinogradarskih, k tome i autohtonih sorti grožđa, samo zajedničkim nastupom u svijetu, usklađenom kvalitetom i cijenom vina za izvozna tržišta te intenziviranjem autohtonih i visokokvalitetnih sorti može napraviti dobar posao sa svojim vinima. Unatoč njihovoj izvrsnosti i imidžu koji ih prati, od podruma velikih vinara poput Agrokor vina, Badela, Kutjeva ili Dalmacijavina do malih poput Katunara, Enjingija, Plenkovića, Krauthakera, Matoševića... na velikom svjetskom tržištu pojedinačno, naime, nitko neće profitirati, niti će Hrvatska biti prepoznata kao zemlja vina. Specifičnost da smo mala zemlja, a imamo puno autohtonih sorti, daje nam određenu komparativnu prednost u cijeloj priči, tvrdi i Dubravko Ćuk, direktor razvoja vinarstva i vinogradarstva Badela 1861.

Prema riječima direktorice Sektora trgovine HGK Milice Rakuše-Martulaš, Prowein, na kojem se protekla tri dana predstavljalo više od 3300 izlagača iz 50 zemalja svijeta, od izuzetne je važnosti za hrvatsko vinarstvo. Nastupom na tako velikom sajmu i predstavljanjem inozemnoj publici definitivno se mogu povećati šanse hrvatskih vinara za izvoz na strana tržišta, posebice u Njemačku koja uvozi 50 posto vina za potrebe vlastitog tržišta. Već sada se na njemu godišnje proda oko 2 milijuna boca hrvatskih vina ili 28 posto ukupnog hrvatskog izvoza, što Njemačku, nakon BiH, čini drugim vinskim partnerom Hrvatske. Izvozni trendovi naših vina iz godine u godinu pomiču se prema višoj kategoriji i kvaliteti, čemu je doprinijela i primjena najmodernijih svjetskih tehnoloških procesa u vinogradarstvu i podrumarstvu, naglasila je Rakuša-Martulaš.

Hrvati manje piju u recesiji, ali su lojalni domaćim brendovima

Hrvatski štand na kojemu se predstavilo 28 izlagača, od kojih 17 tvrtki i dvije vinarske udruge (Adžić, Agrokor vina, Arman, Badel 1862, Benvenuti vina, Blato 1902., Cattunar, Dalmacijavino, Degrassi, Diwine, Dubrovački podrumi, Feravino, Galić, Izvori života, Jujević vina, Katunar vinarija, Korta Katarina, Krauthaker, Kutjevo, PZ Gospoja, PZ Vrbnik, Roxanich, Suha punta, Trapan vina, Veralda, Vina Matošević, Vinarija Zdjelarević i Zlatan otok), sva tri dana sajma bio je odlično posjećen. Iako ih se većina tuži kako i te kako osjećaju recesiju - ne toliko vani koliko kod kuće gdje je prodaja, ovisno o vinariji, pala od 15 do 30 posto - nadaju se kako će 2010., ako ne gora, biti barem kao lanjska.

Sreća u nesreći je i što su, iako sad više kupuju jeftinija vina, hrvatski potrošači još uvijek lojalni domaćim brendovima, doznajemo u Badelu . Neki su se, poput Agrokor vina, tako odlučili za razgraničenje svojih vina u čak šest cjenovnih razreda - u visini 2,50 eura do više od 20 eura na policama trgovina.

Prema riječima Đure Horvata, direktora Agrokor vina, cilj im je da do 2012. godine postanu lider u regiji te da otvore tržišta zemalja EU. Trenutačno, kaže, pripremaju imidž-kampanju za traminac Iločkih podruma te beljsku graševinu, poglavito za njemačko tržište te povezuju tržište retaila i kanala HoReCa, kako bi njihova vina bila što dostupnija. U 2010. Agrokor vina, koja godišnje proizvedu 20 milijuna litara vina, planiraju povećati proizvodnju 10 posto, do 2012. 20, a u idućim godinama i 30 posto, najavljuje Horvat.

Sajam Prowein vodeći je međunarodni sajam vina na kojem se tradicionalno susreću stručni posjetitelji i vodeći svjetski proizvođači i distributeri, a izlagači prezentiraju kompletan pregled svjetskog tržišta u šest izlagačkih paviljona. Ova sajamska manifestacija predvodnik je u različitim trendovima i proizvodima što je i glavni cilj ovog središnjeg sektorskog sajma. Tema ovogodišnjeg sajma bila je "Wine in Business".

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

MU
mala ulica
01:50 24.03.2010.

Kada hrvatski proizvodjaci vina postignu kvalitetu (mogli bi si postaviti taj cilj) vina kakva se proizvode u Oltrepo pavese dostici ce svjetski vrh kvalitete. Ako su znatizeljni neka se informiraju kakva se to vina tamo proizvode i u kakvim kolicinama i na kakav nacin. Izvolite gospodo imate dovoljno veliku konkurenciju od koje stogod nauciti. Puno uspjeha i srece.